Lise 1. sınıflarda okutulmakta olan biyoloji dersinin program tasarısı
Citation
Yıldırım, Osman. Lise 1. sınıflarda okutulmakta olan biyoloji dersinin program tasarısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2000.Abstract
Bu çalışmada, lise birinci sınıf Biyoloji dersinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom' un "Tam Öğrenme Modeli" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyle şu işlemler gerçekleştirilmiştir. * Şubat 1998 tarih ve 2485 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Lise Birinci Sınıf Biyoloji dersinin programı tasarısı, Milli Eğitim Bakanlığının konu ile ilgili çalışmaları, YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimine yönelik hazırlanan Biyoloji Öğretimi dokümanları ve alanla ilgili diğer kaynaklar gözden geçirilmiştir. * Tasarının altı ünitesi belirlenmiş ve her bir ünitenin alt başlıkları sap tanmıştır. * Her ünitenin içerik analizleri yapılmıştır. * Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri ku rulmuştur. * Ünitelerin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik, planlar hazırlanmıştır. * Ünitelerdeki hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır. In this study, the curriculum design of the High School's first grade Biology Course has been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's Mastery Learning Model. Following procedures were conducted in this study: *Literature regarding the curriculum design of the high school's first grade Biology course that was published in the Bulletin No.2485,dated February 1998, National Ministry of Education publications on the subject,the documentaries for teaching biology which are prepared for the Preservice Teacher Training Project by YÖK and IMF- World Bank Turkey's National Education Development project and other sources on the subject were reviewed. The six units of the design were identified and sub-units for each unit were determined. *Content analysis was conducted for each unit. * Sequential relationship among the behaviours was determined and content analysis was set up through the behaviors aimed. *Unit plans were prepared in order to make students gain the intended behav iours. *Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral object ives were accomplished by the students.