Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorFiliz, Fahrettin
dc.date.accessioned2016-05-06T10:31:52Z
dc.date.available2016-05-06T10:31:52Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationFiliz, Fahrettin. Kimya dersleri için bilimsel yaratıcılık ölçeğinin geliştirilmesi ve genel yaratıcılık ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2511
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYaratıcılık; bilim, eğitim, teknoloji, psikoloji ve sanat gibi birbirinden farklı birçok alanda araştırma konusu olmuş ve eğitim sistemimizde de kendine yer bulmuş önemli bir olgudur. Bir alana katkıda bulunmak için o alanda daha önce söylenmemiş olanı söylemek, kavramlar arasında yeni ilişkiler kurmak veya kurulan ilişkilerden yeni anlamlar çıkarmak gerekir ki bu da yaratıcılığın kısa bir tanımı olarak görülebilir. Araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerine yönelik bir kimya dersleri için bir bilimsel yaratıcılık ölçeği geliştirmektir. Araştırmada basit, karşılaştırmalı ve ilişkisel betimsel desenler birlikte kullanılmıştır. 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı'nda TC Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi, Fizik Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Ortaöğretim Matematik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ve İlköğretim Matematik Eğitimi anabilim dallarından toplam 361 birinci sınıf öğrencisi, araştırmanın katılımcıları olmuştur. Iraksak Düşünme Testi, Bilimsel Yaratıcılık Testi ve Kimya Eğitiminde Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği, araştırmada kullanılan veri toplama araçlarıdır. Verilerin analizi için SPSS 16.0 istatistik paket program kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda yaratıcılık, bilimsel yaratıcılık ve kimyada bilimsel yaratıcılıktan alınan puanlarından hiçbirinin cinsiyete ve katılımcıların mezun oldukları lise türüne göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Geliştirilen ölçeğin verilen kimya eğitiminin bilimsel yaratıcılığa olumlu etkisi olup olmadığını ortaya çıkarmak için kullanılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractHaving been finding its place in our education system as well, creativity is an important phenomenon which has been the subject of research in many fields such as science, education, technology, psychology and arts. Contributing to a field requires to say what is unspoken, to make new connections among concepts or to infer new things which can be considered a brief definition of creativity itself. KEYWORDS: creativity, scientific creativity, chemical education Aim of this research is to develop a scientific creativity test for chemistry classes intended for secondary school students. Simple, comparative and correlational descriptive designs have been used together in the research. Participants of the research are 361 freshmen from Chemistry Education, Physics Education, Biology Education, Mathematics Education, Elementary Science Education, Computer Education and Instructional Technology and Elementary Mathematics Education Departments at Balıkesir University Necatibey Education Faculty in 2011-2012 Academic Year. The data collection tools are The Test of Divergent Thinking, Scientific Creativity Test and Scientific Creativity Test for Chemistry Classes. Result of the research indicates that scores of creativity, scientific creativity and scientific creativity at chemistry classes do not differ significantly according to the gender or type of high school having been graduated. Application of the scaled developed is proposed to reveal whether or not the chemical education contributes to scientific creativity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectBilimsel Yaratıcılıken_US
dc.subjectKimya Eğitimien_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectScientific Creativityen_US
dc.subjectChemical Education
dc.titleKimya dersleri için bilimsel yaratıcılık ölçeğinin geliştirilmesi ve genel yaratıcılık ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of a scientific creativity scale for chemistry classes and determination of correlation between general and scientific creativityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster