Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜzel, Devrim
dc.contributor.authorHangül, Tuğba
dc.date.accessioned2016-05-09T13:18:02Z
dc.date.available2016-05-09T13:18:02Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010en
dc.identifier.citationHangül, Tuğba. Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2538
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bbilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ilköğretim sekizinci sınıf matematik dersi kapsamındaki "Geometrik Cisimler" konusunun bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) yapılarak öğrencilerin matematik tutumuna etkisini araştırmak ve sekizinci sınıf öğrencilerin BDÖ hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada ön-son tutum kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Çalışma 2009-2010 öğretim yılında elli üç sekizinci sınıf öğrencisi arasından deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna bilgisayar destekli matematik öğretimi kullanılarak, kontrol grubuna ise yapılandırmacı yaklaşım ile öğretim yapılmıştır. Öğretim sonunda iki gruba da son tutum uygulanmıştır. Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda bilgisayar destekli matematik öğretiminin, yapılandırmacı yaklaşımla yapılan öğretime oranla öğrenci tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to research the effect of the subject of "Geometric Objects" which is included in mathematics curriculum of the eighth grade on the student attitude using computer assisted instruction (CAI) and find out grade 8 primary school students' views about the computer-assisted instruction. In this study the pre-post attitude with experimental control group design were performed. The research was done on control and experiment groups consisting of fifty-three eighth grade students who were randomly identified in the year of 2009-2010. The method of constructivism was applied to control group while CAI was applied to the experiment group. Post-attitude was applied the both groups at the end of teaching. Data obtained were analyzed using Independent Samples t-test and Paired Samples t-test. At the end of the study, the data put forward that teaching through CAI improves the students' attitudes positively than the method of Constructivism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Öğretim
dc.subjectTutum
dc.subjectMatematik Öğretimi
dc.subjectComputer Assisted Instruction
dc.subjectAttitude
dc.subjectMaths Teaching
dc.titleBilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe effect of the computer assisted instruction (CAI) on student attitude in mathematics teaching of primary school 8 th class and views of students towards Cen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster