Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hatice Asuman
dc.contributor.authorKarabacak, Ülke
dc.date.accessioned2016-05-11T06:27:09Z
dc.date.available2016-05-11T06:27:09Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014en
dc.identifier.citationKarabacak, Ülke. Özdüzenleme ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen başarısının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.othertr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2567
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ilköğretim 8. Sınıf düzeyinde öğrencilerin öz düzenleme düzeylerini, öz düzenleme düzeyleri ve kavramsal anlama başarısı arasındaki ilişkiyi; öz düzenleme stratejilerinin alt boyutlarının fen ve teknoloji dersi kapsamında kavramsal anlamaya etkilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Balıkesir ili merkezde bulunan 6 ilköğretim okulunda 8. sınıflar düzeyinde 120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öz düzenleme ölçeği ve manyetizma kavramsal anlama anketi kullanılmıştır. Öğrencilerin öz düzenleyici stratejilerini kullanma düzeyini ölçmek amacıyla "Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen veriler, nitel ve nicel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin fen ve teknoloji dersinde kullandıkları öz düzenleme stratejilerinden tekrarlamanın, fen ve teknoloji dersindeki akademik başarının anlamlı yordayıcısı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate 8th graders' self-regulation levels, the relationship between their self-regulation levels and conceptual understanding achievements; and the effect of sub-dimensions of self-regulation strategies on conceptual understanding in the context of science and technology course. The sample of the study comprises of 120 8th grade students who are enrolled in six primary schools in Balıkesir Central District in 2011-2012 semesters. Self-regulation questionnaire and magnetism conceptual understanding survey are used as data collection tools. "Motivated Strategies for Learning Questionnaire" is used in order to determine students' self-regulation strategies. Obtained data are analyzed with qualitative and quantitative methods of data analysis. The results of the study showed that repetition strategy of self-regulation is a meaningful predictor of the academic achievement in science and technology course.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri tarafından 2012-81 no’ lu proje ile desteklenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖz Düzenlemeen_US
dc.subjectManyetizmaen_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectFen Başarısıen_US
dc.subjectSelf-Regulationen_US
dc.subjectMagnetismen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectScience Achievementen_US
dc.subjectConceptions
dc.titleÖzdüzenleme ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen başarısının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining of self regulation and science achievements of the 2nd levels of primery school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster