dc.contributor.advisor | Küçüközer, Hatice Asuman | |
dc.contributor.author | Karabacak, Ülke | |
dc.date.accessioned | 2016-05-11T06:27:09Z | |
dc.date.available | 2016-05-11T06:27:09Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014 | en |
dc.identifier.citation | Karabacak, Ülke. Özdüzenleme ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen başarısının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014. | en_US |
dc.identifier.other | | tr |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2567 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, ilköğretim 8. Sınıf düzeyinde öğrencilerin öz düzenleme düzeylerini, öz düzenleme düzeyleri ve kavramsal anlama başarısı arasındaki ilişkiyi; öz düzenleme stratejilerinin alt boyutlarının fen ve teknoloji dersi kapsamında kavramsal anlamaya etkilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde Balıkesir ili merkezde bulunan 6 ilköğretim okulunda 8. sınıflar düzeyinde 120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öz düzenleme ölçeği ve manyetizma kavramsal anlama anketi kullanılmıştır. Öğrencilerin öz düzenleyici stratejilerini kullanma düzeyini ölçmek amacıyla "Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen veriler, nitel ve nicel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin fen ve teknoloji dersinde kullandıkları öz düzenleme stratejilerinden tekrarlamanın, fen ve teknoloji dersindeki akademik başarının anlamlı yordayıcısı olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate 8th graders' self-regulation levels, the relationship between their self-regulation levels and conceptual understanding achievements; and the effect of sub-dimensions of self-regulation strategies on conceptual understanding in the context of science and technology course. The sample of the study comprises of 120 8th grade students who are enrolled in six primary schools in Balıkesir Central District in 2011-2012 semesters. Self-regulation questionnaire and magnetism conceptual understanding survey are used as data collection tools. "Motivated Strategies for Learning Questionnaire" is used in order to determine students' self-regulation strategies. Obtained data are analyzed with qualitative and quantitative methods of data analysis. The results of the study showed that repetition strategy of self-regulation is a meaningful predictor of the academic achievement in science and technology course. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri tarafından 2012-81 no’ lu proje ile desteklenmiştir. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öz Düzenleme | en_US |
dc.subject | Manyetizma | en_US |
dc.subject | Kavram Yanılgıları | en_US |
dc.subject | Kavramsal Anlama | en_US |
dc.subject | Fen Başarısı | en_US |
dc.subject | Self-Regulation | en_US |
dc.subject | Magnetism | en_US |
dc.subject | Conceptual Understanding | en_US |
dc.subject | Science Achievement | en_US |
dc.subject | Conceptions | |
dc.title | Özdüzenleme ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen başarısının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining of self regulation and science achievements of the 2nd levels of primery school students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |