Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkçu, Aydın
dc.contributor.authorKarakış, Hilal
dc.date.accessioned2016-05-11T12:46:20Z
dc.date.available2016-05-11T12:46:20Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014en
dc.identifier.citationKarakış, Hilal. İlköğretim 4. sınıf "Kesirler" ünitesi için geliştirilen bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci başarı ve tutumuna etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2577
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim 4. sınıf "Kesirler" ünitesine yönelik ASSURE öğretim tasarım modeli ve ARCS motivasyon modeline gore bir öğrenme materyali geliştirmek ve geliştirilen materyalin öğrencilerin matematik dersi ile bilgisayar destekli öğrenmeye ilişkin tutumlarına ve matematik dersindeki başarılarına etkisini incelemektir. Zayıf deneysel desenlerden, tek grup öntest-sontest desenin kullanıldığı araştırma, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında Balıkesir İli'nde 4.sınıfta eğitim gören 28 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında baz alınan öğretim tasarım modellerine uygun olarak 4. Sınıf "Kesirler" ünitesinin öğretimine yönelik öğrenme materyali tasarlanmış ve Serbest Etkinlik derslerinde 6 hafta boyunca uygulanmıştır. Öğrenme materyali tasarlanırken öğrenen analizi yapılarak kazanımlara uygun medya ve materyal seçilmiş ve öğrencilerin materyali kullanması sağlanmıştır. Öğrencilerin katılımının ardından değerlendirme ve güncelleme işlemleri yapılarak materyal hazır hale getirilmiştir. Ayrıca materyal tarasrlanırken, ARCS motivasyon modeli öğelerine yer verilerek öğrencinin motive edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel veriler, Matematik Dersi Tutum Ölçeği, Bilgisayar Destekli Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kesirler Ünitesi Akademik Başarı Testi ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 15 istatistik paket program kullanılarak Wilcoxon işaretli sıralar testi uygulanmıştır. Nitel veriler ise öğrencilere etkinlikler sonunda yazdırılan günlükler ile toplanmış ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, etkinliklerin, öğrencilerin bilgisayar destekli öğrenmeye karşı tutumunu ve akademik başarılarını arttırdığını göstermiştir. Matematik dersi tutum ölçeği puanları arasında artış gözlemlenirken bu artış istatistiksel olarak anlamlı bulunamamıştır (z=-2.807, p>.05). Öğrenciler, etkinlikleri eğlenceli bulduklarını ve diğer derslerde de böyle uygulamalara yer verilmesini istediklerini söylemişlerdir. Matematik dersinin diğer konuları ve diğer dersler için de bilgisayar destekli etkinliklerin tasarlanması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to design a computer assisted instructional material which is based on ASSURE Instructional Designed Model and ARCS Motivation Model for 4th grade students at a primary school to teach the unit 'Fraction' in Math lesson and test for the effects of the designed instructional material on learners' attitudes towards mathematics, mathematics achievement and computer assisted learning. The students are all 4th grade students in Balıkesir (n=28) enrolled the academic year 2011-2012. One-group pre-test post-test experimental design executed with the group. The instructional material which is based on ASSURE Instructional Designed Model and ARCS Motivation Model has been designed for 4th grade students to teach the unit 'Fraction' in Math lesson. The instructional material has been applied in 'Free Activities' lessons for 6 weeks. For designing the instructional material, learners have been analyzed and the suitable media and materials which fit the learners' aims and objectives have been chosen. Then, students have been provided to use the instructional material. After the students had been included in the instructional material design process, the material was evaluated and updated. In addition, during the designing the material, it has been aimed to get learners' motivated with the factors of ARCS Motivation Model. Quantitive data were collected by Mathematics Attitude Scale, Computer Assisted Learning Attitude Scale and Fraction Unit Academic Achievement Test developed by the researcher. The analyses of the quantitive datas obtained from the research were performed by marked 'Wilcoxon'ordinal number test with the use of computer SPSS 15 Statistic Packaged Software. Qualitative datas were collected by diaries which students wrote at the end of the activities and content analysis was applied. The results of this research shows that; the activities have been applied improved learners'attitudes towards computer assisted learning and academic achievement. Despite the increase of the mathematics attitude scale scores, it hasn't been found statistically significant (z=-2.807, p>.05). Students have stated that they found the activities enjoyable. According the results of this study, it may be suggested that computer assisted activities for other units in Math lesson and other lessons will be designed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim Tasarımıen_US
dc.subjectASSURE Modelien_US
dc.subjectARCS motivasyon modelien_US
dc.subjectInstructional Desingen_US
dc.subjectASSURE Modelsen_US
dc.subjectARCS Motivation Modelsen_US
dc.titleİlköğretim 4. sınıf "Kesirler" ünitesi için geliştirilen bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci başarı ve tutumuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of computer assisted activities developed for "Fractions" unit of primary school 4 th grade on the academic achievement and attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster