Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocakülah, M.Sabri
dc.contributor.authorKaya, Aylin
dc.date.accessioned2016-05-12T08:38:43Z
dc.date.available2016-05-12T08:38:43Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationKaya, Aylin. Fen eğitiminde bilim tarihi destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim doğasına ilişkin görüşlerine etkisinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2594
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada fen eğitiminde bilim tarihi destekli öğretimin öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerine etkisi olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için örneklem olarak Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı dördüncü sınıf ikinci öğretimde okuyan 32 öğrenci alınmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda bilimin doğası anlayışını kazandırmaya yönelik bilim tarihi destekli model dersler oluşturulmuştur. Model dersler "Öğretmenlik Uygulaması" dersinde haftada iki saat olmak üzere beş hafta uygulanmıştır. Model dersler öncesinde ve sonrasında öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerini belirlemek için geliştirilen VOSTS ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca uygulama öncesinde ve sonrasında öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Uygulama sonrasında fen eğitimi uzmanından ve öğrencilerden model derslere ilişkin izlenimlerini belirttikleri metinler yazmaları istenmiştir. Toplanan çok yönlü veriler değerlendirildiğinde model derslerin öğrencilerin mantıksal sorgulama görüşünü olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonunda öğretmen yetiştirme programlarında öğretmen adaylarına, öğrencilere bilimin doğası anlayışını kazandırmalarını sağlayacak etkinlikler hazırlamalarına ve bunları derslerde etkili olarak kullanmalarına fırsat yaratılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate whether or not the history of science (HOS) instruction influences the views of pre-service primary science teachers about the nature of science (NOS). In order to achieve the aim, 32 pre-service primary science teachers attending science teacher education program was selected as the sample of the study. In light of the objectives of the study, model lessons emphasizing HOS were designed to provide pre-service primary science teachers to gain the aspects of NOS. Model lessons were carried out within two hours in the "Teaching Applications Course" throughout the five-week program. VOSTS inventory which was designed to determine the news of students about NOS was administered to pre-service science teachers as pre and post-tests before and after model lessons. Furthermore, in conjunction with VOSTS inventory, semi-structured interviews were conducted before and after model lessons. After the instruction, both a science educator and participants were required to reflect their ideas about model lessons in the text format. When the data obtained were analyzed, the fact that the model lessons had a positive impact on the views of pre-service primary science teachers about only logical reasoning was found. Finally, it was recommended that the activities addressing the aspects of NOS for pre-service primary science teachers should be prepared to enhance the understandings of NOS and the opportunity should be given them to use these activities effectively in their classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin Doğası
dc.subjectBilim Tarihi
dc.subjectFen Eğitimi
dc.subjectÖğretmen Eğitimi
dc.subjectNature of Science
dc.subjectHistory of Science
dc.subjectScience Education
dc.subjectTeacher Education
dc.titleFen eğitiminde bilim tarihi destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim doğasına ilişkin görüşlerine etkisinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of the effect of history of science supported teaching on pre-service primary science teachers' views about the nature of science in science educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster