Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİlban, M.Oğuzhan
dc.contributor.authorTürkmen, Ezgi
dc.date.accessioned2016-05-20T11:29:13Z
dc.date.available2016-05-20T11:29:13Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationTürkmen, Ezgi. Otel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2694
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı da kendini pazarda diğer firmalardan ayıran işletmeler stratejilerinde değişiklikler yapmaya başlamışlardır. Günümüz koşullarında modern pazarlama anlayışının yetersiz kalmasıyla değer temelli pazarlama anlayışı ortaya çıkmıştır.Böylece işletmeler hedeflerine değer yaratma kavramını eklemişlerdir. Hissedar değeri başta olmak üzere değer yaratan unsurlar işletmelerin kar marjını arttırmak amacıyla pazarlama anlayışına dahil edilmiştir. Çalışmanın yazın bölümünde geleneksel pazarlama anlayışından, değer temelli pazarlama anlayışına geçiş, değer temelli pazarlama kavramı ve unsurları ele alınmıştır. Otel işletmelerindeki yöneticilerin değer temelli pazarlama unsurlarını ne derecede uyguladıklarının ve işletmenin bu uygulamalardan ne kadar etkilendiğinin belirlenmesi amacıyla İstanbul Laleli'deki otellerde araştırma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays, different understandings of traditional marketing have left the location. Day by day due to the changing competitive conditions, businesses have realized that to find other solutions to make a difference. Therefore, businesses that separate itself from other firms in the market have begun to make changes in their strategies. Current conditions with insufficient understanding of modern marketing, value-based marketing approach has emerged. Thus, businesses added the concept of value creation to their goals. Mainly in shareholder value, elements that create value were added to increase the profit margin of enterprises In the literature part of study, transition of from traditional marketing methods approach to value-based marketing approach, concept of value-based marketing and its elements were discussed. This study has been done in İstanbul/Laleli to research what extent elements of value-based marketing are practiced in hotel enterprises by the managers of hotels and determine how these practices are influenced hotels functions. Instudy, survey method was used for data collection.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeleneksel Pazarlamaen_US
dc.subjectModern Pazarlamaen_US
dc.subjectDeğer Temelli Pazarlamaen_US
dc.subjectDeğer Temelli Pazarlamanın Unsurlarıen_US
dc.subjectTraditional Marketingen_US
dc.subjectModern Marketingen_US
dc.subjectValue Based Marketingen_US
dc.subjectValue Based Marketing Elementen_US
dc.titleOtel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneğien_US
dc.title.alternativeDetermination of value-based marketing applications in hotel businesses: The case of Lalelien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster