Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorTürkmendağ, Tuba
dc.date.accessioned2016-05-20T11:34:50Z
dc.date.available2016-05-20T11:34:50Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationTürkmendağ, Tuba. Marka kişiliği ve algılanan değer ilişkisi: Seyahat acentesi örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2695
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİşletmelerin günümüzde varlığını sürdürebilme yarışında başarılı olabilmeleri için farklılık yaratmaya her zamankinden daha çok ihtiyaçları vardır. Farklılık yaratabilmek artık yalnızca yeni ürünler ve hizmetler geliştirerek ve sunarak, çok iyi bir tanıtım ve pazarlama stratejisi izleyerek mümkün olmamaktadır. Aynı zamanda tüketicilerin ihtiyaç, istek ve beklentilerinin neler olduğunu bilmek, taleplerine kulak vererek bu ihtiyaç, istek ve beklentiler doğrultusunda faaliyetlerde bulunmak daha çok önem kazanmıştır. Turizm sektöründe işletmelerin müşterilerin ihtiyaç, istek ve beklentilerine yanıt verebilmeleri ancak başarılı bir şekilde kuracakları ve sürdürecekleri iletişimle mümkün olacaktır. Müşterilerin deneyimlerini, geribildirimlerini, memnuniyetlerini, memnuniyetsizliklerini ve önerilerini dinleyen ve dikkate alan işletmeler, müşterilerinin gözünde bir değer yaratabilecek ve kendilerine has bir kişiliğe sahip olabileceklerdir. Çalışmanın amacı seyahat acentesinin algılanan değeri ile marka kişiliği arasındaki ilişkiyi ölçmektir. Bu anlamda seyahat acentesinin yerli turistler tarafından algılanan değerini ve bir insan olarak düşünüldüğünde hangi kişilik özelliklerine sahip olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş başlığı altında araştırmanın problemine, amacına, önemine, varsayımlarına ve sınırlılıklarına yer verilmektedir. İkinci bölümde ilgili alan yazın ve kuramsal çerçeveye yer verilmektedir. Bu kapsamda öncelikle marka ile ilgili kavramlar, marka kişiliği kavramı, önemi, yararları, unsurları ve ölçümü ile ilgili açıklamalar ve konuyla ilgili yapılmış araştırmalara yer verilmiştir. Ayrıca algılama kavramı ve süreci, algılanan değer kavramı, algılanan değer yaklaşımları ve ölçümü ile ilgili bilgilere ve konuyla ilgili yapılmış çalışmalara yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde algılanan değer ile marka kişiliği arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla seyahat acentesinde yerli turistlerle yapılan alan araştırması sürecine ve yöntemine ilişkin bilgiler yer almaktadır. Çalışmanın dördüncü bölümünde araştırma bulgularına ve yorumlarına yer verilmektedir. Beşinci ve son bölümde ise araştırmanın bulgularından yola çıkarak sonuç ve öneriler sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractNowadays, businesses need more than ever to make differences in order to succeed in the race of survive. Making difference is no longer possible with only developing and offering new products and services, conducting so good promotion and marketing strategy. At the same time, identifying consumer's needs, desires and expectations and accordingly operating in according to these needs, desires and expectations has gained more importance. In tourism sector, it will be possible that businesses able to meet customer's needs, desires and expectations solely when they successfully establish and continue a communication. Businesses which regard customer's experiences, feedbacks, satisfactions, dissatisfactions and suggestions, can create a value for their costomers and can have their own personality. The aim of this study is to examine the relationship between the travel agency's perceived value and it's brand personality. In this sense it is intended to reveal travel agency's perceived value by domestic tourists and explore which personality characteristics has considered travel agency as a human being. The study consisted of five chapters. In the first chapter, under the entry title the problem, purpose, importance, assumptions and definitions of the study was given. The second chapter consisted of relevant litrature and theoretical framework. Within this scope, primarly it is presented concepts related to brand, explanations about concept, significance, benefits, elements and measurement of brand personality and related researches in this subject. Besides, it is presented information related to concept and process of perception, the concept of perceived value, approaches to perceived value and its measurement and related studies in this subject. In the third chapter of the study, on the purpose of determine the relationship between perceived value and brand personality, contains the process and the method of the field research conducted within travel agency to domestic tourists. In the fourth chapter of the study the research, findings and interpretations were given. Finally in the fifth chapter based on the findings of the research, results and recommendations were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka Kişiliği
dc.subjectAlgılanan Değer
dc.subjectTurizm
dc.subjectSeyahat Acentesi
dc.subjectBrand Personality
dc.subjectPerceived Value
dc.subjectTourism
dc.subjectTravel Agency
dc.titleMarka kişiliği ve algılanan değer ilişkisi: Seyahat acentesi örneğien_US
dc.title.alternativeThe relationship between brand personality and perceived value: The case of travel agencyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster