Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hatice Asuman
dc.contributor.authorYılmaz, Muhammet Mustafa
dc.date.accessioned2016-05-23T13:29:01Z
dc.date.available2016-05-23T13:29:01Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationYılmaz, Muhammet Mustafa. 8. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavramlarla ilgili alternatif fikirlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2727
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma ortaokul öğrencilerinin Ses ile ilgili temel kavramlar üzerine bilgi düzeylerini ve öğrenciler de bu konuyla ilgili kavram yanılgılarının olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Balıkesir İl Merkezindeki 2 okulda, Balıkesir İli, İvrindi İlçe Merkezindeki 1 okulda ve İvrindi İlçesine bağlı 2 köy okulunda öğrenim gören 8. Sınıftaki 127 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak 21 tane açık uçlu sorudan oluşan Ses Kavramsal Anlama Testi uygulanmıştır. Araştırmamızda nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmamız da öğrenim sonrası uygulanan kavramsal anlama testi analiz edildiğinde öğrencilerde birçok kavram yanılgısı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the secondary students' knowledge levels on basic concepts on sound and if there is misconception about it or not. The sample of this study is made at two schools in Balıkesir city center, at a school in İvrindi, a town of Balıkesir and at schools in two villages of İvrindi with 127 8th grade students during 2013-2014 Education Year. As a survey method, a test consisted of 21 open ended sound conceptual questions have been administered to students. In our study, concept analysis, one of the qualitative data analysis, has been used. When analysing adminisrated conceptual understanding test, a number of misconceptions have been determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectSesen_US
dc.subject8. Sınıf Ses Konusuen_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectSounden_US
dc.subjectSecondary Studentsen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavramlarla ilgili alternatif fikirlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing of the 8. grade students alternative opinions on the concepts about sounden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster