dc.contributor.advisor | Üzel, Devrim | |
dc.contributor.author | Ünveren, Emine Nur | |
dc.date.accessioned | 2016-05-27T06:01:18Z | |
dc.date.available | 2016-05-27T06:01:18Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010 | en |
dc.identifier.citation | Ünveren, Emine Nur. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ispata yönelik tutumlarının matematiksel modelleme sürecinde incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2728 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ispata yönelik tutumlarını incelemektir. Bu araştırmada matematik eğitiminde ispatlamaya farklı bir açıdan bakan modelleme yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma bir grubun derinlemesine incelenmesinden dolayı özel durum (case study) niteliği taşımaktadır.Örneklem seçiminde kasti örneklemeye gidilmiştir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2010-2011 Bahar Yarıyılında öğrenim gören 60 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın başında öncelikle öğretmen adaylarının geleneksel yöntemle yapılan ispata yönelik tutumlarını almak için Üzel ve Özdemir ( 2009) tarafından geliştirilen ` İspata Yönelik Tutum Ölçeği' uygulanmıştır.Bu uygulamadan sonra matematiksel modellemenin tanıtımını yapan, matematiksel modelleme etkinliklerinin gerçekleştirildiği ve matematiksel modelleme yöntemi ile gerçekleştirilen ispatların yapıldığı bir öğretim yapılmıştır.Bu öğretimden sonra öğretmen adaylarının tutumlarını ölçmek için tutum ölçeği tekrar uygulanmıştır.Daha sonra öğretmen adaylarının matematiksel modelleme ile gerçekleştirilen ispata yönelik tutumlarını daha yakından incelemek için 10 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının geleneksel anlamada gerçekleştirilen ispatlara yönelik tutumlarının oldukça düşük olduğu, matematiksel modelleme ile gerçekleştirilen ispatlarda ise daha yüksek tutum puanlarının olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca gerçekleştirilen görüşmeler ışığında da öğretmen adaylarının matematiksel modellemenin matematik eğitiminde kullanılmasının gerektiğini ve ispat öğretiminin anlamlı, kolay ve etkili olmasında da matematiksel modellemenin kullanılmasının önemini belirttikleri görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to observe the attitude of the candidates of mathematics teachers towards proof. Mathematical modeling perspective to proovingin mathematics education is adopted in the process of this study. Because It has been aimed to get in-depth understanding of pre-service mathematics teachers' attitude towards prooving in modeling process of the given tasks, it carries the properties of case study. The proposal sampling is used to determine the sample. Smapling group of the study is consisted of the candidates of mathematics teachers in Balıkesir University Necatibey Education Faculty Primary Mathematics Teacher Education in 2010-2011 Spring Term. "The Scale of The Attitude towards Mathematics", by Üzel and Özdemir (2009), is used to determine the attitudes' of the pre-service mathematics teachers. Then the instruction is occured. The instruction is consisted of teaching what mathematical modelling is, making mathematical modelling activities and prooving in mathematical modelling process.After the instruction, the scale is used to dtermine the attitudes of the pre service teachers towards proof again.At the end of this study 10 pre service teachers were interwived to get deeper knowledge on the ideas of the candidates about the proofs in modelling process. As a result of this study, it is understood that the pre service teachers' attitudes towards mathematics is low before the instruction. However, the points' of attitudes of the candidates are high in prooving in mathematical modelling process. Also it is seen by the interviews that the candidates think that mathematical modelling must use in matehematics education and proofs can be more meaningful, effective and easy by mathematical modelling. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | İspat | en_US |
dc.subject | Matematiksel Modelleme | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Proof | en_US |
dc.subject | Mathematical Modelling | en_US |
dc.title | İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ispata yönelik tutumlarının matematiksel modelleme sürecinde incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An observing on the candidates of the primary mathematics teachers' attitudes towards proof in mathematical modelling process | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |