Turistik ürün çeşidi olarak helal turizm konsepti uygulayan konaklama tesislerinde müşteri algıları
Künye
Oflaz, Musa. Turistik ürün çeşidi olarak helal turizm konsepti uygulayan konaklama tesislerinde müşteri algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.Özet
Kültürel faktörler içinde sayılan inançlar tüketicilerin satın alma kararını önemli sayılabilecek düzeyde etkilemektedir. Bu noktada, halkın büyük bir çoğunluğu Müslüman olan ülkelerde ekonomik sınırların ortadan kalkması ve yaşam kalitesinin yükselmesi sonucu İslami değerlere bağlı tüketicilere yönelik ortaya çıkan helal turizm kavramı günden güne önem kazanarak, dünyada ve Türkiye'de hızla yükselen bir niş pazar haline gelmiştir. Bu çalışma, helal turizm konseptinde hizmet veren işletmelerin İslami kurallar dahilinde dünyada ve Türkiye'de mevcut durumunu saptamak ve yerli turistlerin helal konseptli konaklama tesislerine yönelik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada anket tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda ankete katılanların helal turizm konseptli konaklama tesislerine yönelik algılarının genel olarak olumlu olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma 5 bölüm halinde tasarlanmıştır. Birinci bölümünde; çalışmanın amacına ve öneme değinilmiş, ikinci bölümde; çalışmanın kavramsal çerçevesi üzerinde durulmuş, üçüncü bölümde; yapılan çalışmanın araştırma süreci ve yöntemi değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde bulgulara ve son bölümde ise, araştırmanın sonuçlarına yer verilerek, öneriler geliştirilmiştir. Beliefs, which are included in cultural factors, greatly affect the consumers decide to buy. At this point, as a resultof disappearing of economical limits in Muslim majority communities and arising of life qualities, halal tourism concept has occured for those who are connected to Islamic values and gained importance and became an arising niche market in the world and in Turkey. This study was done in order to determine the current status of establisments which serves in halal tourism concept in the world and in Turkey and to determine the perceptions of domestic tourists on facilities with halal concept. In the study survey tecnique was used and gained datas were put to statistical analyses. The survey has revealed the perceptions of survey joiners were generally positive. The study contains 5 sections. In the first section, the aim and importance of the study were mentioned. In the second setion, the conceptional frame of the study was urged upon. In the third section, the survey process and the method of the study were evaluated. In the fourth section of the study findings and in the last section, results of the study were included and suggestions were developed.