İlköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleki önemleri ile bölüm memnuniyetleri arasındaki ilişki
Citation
Yıldırım, Zeynep. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleki önemleri ile bölüm memnuniyetleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.Abstract
Bu çalışmanın temel amacı Dawis'in Birey- Çevre Uyum Teorisi'nin ışığı altında matematik öğretmen adaylarının mesleki değerleriyle bölüm tatminleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca bu tez bir mesleki önem ölçeği geliştirmeyi ve bu ölçeğe dayalı olarak öğretmen adaylarının ihtiyaç ve değerlerini ölçmeyi amaçlamıştır. Araştırmaya, 2013-2014 öğretim yılının Bahar Döneminde Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Bölümünde öğrenim gören toplamda 224 öğrenci (61 erkek (%27) ve 163 kadın (%73)) katılmıştır. Sonuçlar İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin meslek hayatlarında en çok başarı ve diğergamlığa değer verdiklerini ortaya koymuştur. Bulgulara göre mesleklerinde başarı ve diğregamlığa önem veren ancak rahatlığa önem vermeyen bireylerin bölüm tatminlerinin yüksek olduğu görülmüştür. Teori bu yönüyle matematik eğitiminde kariyer yapmak isteyenler öğrencilere ışık tutabilir. The main purpose of the current study was to examine the relationship between pre-service teachers' vocational values and departmental satisfaction in light of Person-Environment Correspondence Theory proposed by Dawis. In addition, this thesis was aimed at developing a scale to measure people's vocational values and to examine pre-service mathematics teachers' vocational needs and values. The participants were 224 pre-service mathematics teachers (61 male (27%) and 163 female (73%)) enrolled in Balikesir University's Necatibey Faculty of Education. Data were collected in 2013-2014 academic year. The results showed that the pre-service mathematics teachers value achievement and altruism most. In addition, those who value achievement and altruism and those who does not value comfort were found to be satisfied in their department. Based on these results, Person-Environment Correspondece Theory seem to offer a helpful framework to understand pre-service mathematics' departmental satisfaction.