Akran öğretim yönetiminin ortaöğretim öğrencilerinin elektrik ve manyetizma konularındaki kavramsal anlama ve tutumlarına etkisi
Citation
Yaşar, Atilla. Akran öğretim yönetiminin ortaöğretim öğrencilerinin elektrik ve manyetizma konularındaki kavramsal anlama ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.Abstract
Bu çalışmada Akran Öğretimi Yönteminin ortaöğretim onuncu sınıf öğrencilerin Elektrik ve Manyetizma konularındaki kavramsal anlama düzeylerine etkisi ve bu yönteme yönelik tutumları araştırılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında bir devlet lisesinde onuncu sınıfta öğrenim gören toplam 60 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada iki adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar Elektrik-Manyetizma Kavram Testi ve Akran Öğretimi Tutum Anketidir. Bunlara ek olarak ise deney grubu öğrencileri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizleri sonucu Akran Öğretimi Yöntemine göre öğretim yapılan sınıflardaki öğrencilerin Elektrik ve Manyetizma kavram testi başarı puanlarının, geleneksel yöntemle öğretim yapılan sınıftaki öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve gruplar arasındaki bu puan farkının ise deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olduğu bulunmuştur. Akran Öğretimi Yöntemi Tutum Anketi sonuçları ve görüşmelere göre öğrencilerin yönteme yönelik tutumlarının olumlu olduğu ancak, kızlarla erkekler arasındaki puan farkının istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur. Çalışmada ayrıca öğrencilerin özellikle Coulomb Kuvveti, Elektriksel ve Manyetik Alan ile ilgili birçok problemlerinin olduğu da belirlenmiştir. The aim of this study is the effect of peer instruction on tenth grade students' conceptual understanding and attitude toward electricity and magnetism concepts. In the study there was a total sixty tenth grade students in one public school in the city of Balıkesir during the academic year of 2014-2015. Pre-posttest quasi-experimental design was used in the study. To collect data there were two instruments in the study. They were: Electricity and Magnetism Concept Test and the Survey related to Attitude toward peer instruction method. In addition to these instruments, the semi-structured interviews were made with some students in the experimental group. The analysis of data obtained from study revealed that the experimental group's post-pretest differences in electricity and magnetism concept test was higher than control group's test scores and that was statistically significant in favor of experiment group. Experimental group students' attitude toward peer instruction was positive but there was not any statistical difference between male and female students' attitude scores. Also, it was found out that 10th grade students have many problems and difficulties in electricity and magnetism concepts especially Coulomb force and electricity and magnetic fields.