Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKahraman, Bahattin
dc.contributor.authorAfacan, Ayşe
dc.date.accessioned2016-08-19T10:33:16Z
dc.date.available2016-08-19T10:33:16Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationAfacan, Ayşe. Bursa Devlet Tiyatrosu'nda sahnelenen çocuk oyunları metinleri üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2821
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.description22.06.2018 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractÇağlar boyunca, hem eğitmek hem de eğlendirmek için önemli bir alan olan tiyatro, çocuklara "dünyayı okuma fırsatı" verir. Tiyatro, çocuk eğitimi ve öğretiminde olumlu değişmelerin gerçekleşmesi için kullanılabilecek önemli bir sahne sanatıdır. Çocuklara eğitim ve eğlenme fırsatı sunan en önemli kurumlardan biri Devlet Tiyatroları'dır. Devlet Tiyatroları, profesyonel çalışmalar yaparak sergilediği oyunlarla geniş bir izleyici kitlesine hitap etmektedir. Devlet Tiyatrolarında oynanan çocuk oyunları, diğer oyunlara örnek teşkil ettiğinden araştırmamızın konusunu oluşturur. Araştırmanın kuramsal çerçevesini, "Türkiye'de Tiyatronun Gelişimi" (Türkiye'de Çocuk Tiyatrosunun Gelişimi, Bursa'da Tiyatronun Gelişimi, Bursa'da Çocuk Tiyatrosunun Gelişimi), "Çocuk Tiyatrosu ve Eğitim", "Çocuk Tiyatrosu ve Dil Kullanımı" konuları oluşturmaktadır. Araştırmada, Bursa Devlet Tiyatrosu'nun kuruluşundan (1957) 2000 yılına kadar (2000 yılı dâhil) sahnelenmiş yirmi altı çocuk oyunu metni çeşitli açılardan incelenmiştir. Bu oyunların yirmi bir tanesi yerli, beş tanesi yabancı çocuk oyunları metinlerinden oluşmaktadır. Çocuk oyunları; "Biçim ve Öz", "Kişiler", "Olay Örgüsü", "Zaman ve Mekân", "Dil ve Üslup" ve varsa "Seyirci Sayısı" bakımından incelenmiştir. Seyirci sayısı verileri, Bursa Devlet Tiyatrosu gişe hâsılat defterlerinden elde edilmiştir. İncelenen çocuk oyunları metinleri, "Oyunlarda Öne Çıkan Eğitsel Kavramlar" bakımından da ele alınmış ve çocuk eğitiminde öne çıkan kavramlar, ortaya konulmuştur. Bu araştırmanın, çocuk eğitimi için hazırlanacak materyaller için bir örnek teşkil edeceği, çocuk edebiyatı ve edebi tür olarak tiyatro alanında ürün verecek yazarlara, eğitimcilere ve uzmanlara yardımcı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractDown the ages theatre, an important area of both education and entertainment, gives children 'an opportunity to read the world'. It is a major histrionics that can be used to change child education and training positively. One of the most important institutions to offer training opportunity for children is the State Theatre. Doing professional work, it appeals to a wide audience with its plays. Because the children's plays staged at the State Theatre are as an example to other plays, it is the subject of our research. Another subject of our research is to analyse the following issues; "Theatre in Turkey", "Historical Development of Children's Theatre in Turkey", "Theatre in Bursa", "Children's Theatre in Bursa", "and "Language in Children's Theatre". In our research, 26 children's play texts staged from the foundation date of Bursa State Theatre till 2000 (including 2000) have been examined from various angles. Five of them are foreign, while the rest twenty-one are local. They have been evaluated under these headings; Content and Form, Characters, Plot, Language and Style, and if any Attendance. The data about attendance was obtained from the Box Office Revenue Book of Bursa State Theatre. Other data about all the plays is not available in this book. This study examines the appropriateness of the theatre plays which are staged for the children. In addition to this, it will be a guide to the materials prepared for children to address their sense of universe and to the authors, educators and experts who will give materials in the field of children's literature and of theatre genres. We also agree to include the section called "Educational Concepts Featured in Plays" in our study, because of the undeniable importance of the concept in the child's world.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTiyatro
dc.subjectÇocuk Tiyatrosu
dc.subjectDevlet Tiyatroları
dc.subjectTürkçe Eğitimi
dc.subjectEğitsel Kavram
dc.subjectTheatre
dc.subjectChildren Theatre
dc.subjectState Theatre
dc.subjectTurkish Education
dc.subjectEducational Concept
dc.titleBursa Devlet Tiyatrosu'nda sahnelenen çocuk oyunları metinleri üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA study on children's plays staged at Bursa State Theatreen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster