Y ve Z kuşaklarının turizm algıları ve konaklama işletmelerinden beklentileri
Künye
Akten, Muammer. Y ve Z kuşaklarının turizm algıları ve konaklama işletmelerinden beklentileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Özet
Küreselleşmenin, yaygınlaşan teknoloji kullanımının ve dünya genelinde meydana gelen ekonomik, sosyal, politik ve bilimsel değişimlerin etkisiyle insanların yaşam tarzları, istek, ihtiyaç ve beklentileri değişmektedir. Her dönemin etkileri, o döneme ait olan toplumu etkilemekte ve bireylerin bakış açıları, tercihleri ve yaşam tarzları üzerinde bir takım ortak özellikler meydana getirmektedir. Aynı dönemin koşullarında yaşayan, birbiriyle nerdeyse aynı sorumluluklarla yükümlü olmuş, insanlığın başlangıç tarihinden itibaren olan süreç içinde aynı zaman aralığında dünyaya gelmiş kişilerin oluşturduğu kitleye kuşak denilmektedir. Dünya genelinde meydana gelen değişim tüm sektörleri paralel şekilde bir değişime mecbur etmekte, oluşan istek ihtiyaçların tatmini açısından uygun ürün ve hizmetler ortaya koymayı gerektirmektedir. Turizm sektörü de elbette bu değişimden etkilenmekte ve bu anlamda günümüzün aktif tüketici grubunu oluşturan Y ve geleceği şekillendirecek olan Z kuşağı tercihlerine uygun ürün ve hizmetler ortaya koymak durumunda kalmaktadır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada, Y ve Z kuşaklarının turizm algıları ve konaklama işletmelerinden beklentileri noktasında, benzerliklerin ve farklılıkların olup olmadığı ana problem olarak belirlenmiş ve konaklama işletmesini tercih etme nedenlerinin, turizm faaliyetine katılma sebeplerinin, tatile çıkma sıklıklarının; cinsiyetleri, öğrenim durumları ve meslekleri baz alınarak tespiti hedeflenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde giriş ana başlığı altında çalışmanın probleminden, amacından, öneminden, varsayımlarından, sınırlılıklarından söz edilmekte, İkinci bölüm olan ilgili alanyazın bölümünde turizm endüstrisine ve konaklama işletmelerine, turistik tüketici beklentilerine, turizmde satın alma karar sürecine, algıya, kuşaklara ve bu bölümlerin alt bölümlerine, üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi hakkında genel bilgilere yer verilmekte, dördüncü bölümünde bulgular ve yorumlar tartışılmaktadır. Son bölümde ise elde edilen bulgular ışığında araştırmanın sonuçları yer almakta ve öneriler geliştirilmektedir. Yapılan bu çalışma sonucunda elde edilen verilerin turizm sektörü açısından Y ve Z kuşaklarının turizm algısını ve tercihlerini açıklaması itibariyle yol gösterici olduğu düşünülmekte, aynı zamanda gelecek çalışmalar için de bir temel teşkil etmesi ümit edilmektedir. The living styles, the wishes, needs and expectations of people has been changing with the effects of the changes of economic, social, politic and scientific which has occured world-wide, the spreading technology using and the globalization. Each era's effects has affected the people who belong to that age and created some common features on the individuals' perspectives, choices and living styles. The crowd of people who lives in the same era's conditions, has been responsible for almost the same liabilities each other and the people having been born in the same periods throughout the beginning of the humanity is called generation. The change which has occured world-wide has forced all the sectors collaterally to a change, has required to reveal apriate prodution and services with regards to the satisfaction of wishes and needs which occur. The tourism sector has been affected from this change, as well and has been in the position of revealing the appropriate products and services according to Generation Y which constitutes today’s group of active consumers and Generation Z which will shape the future. By this via, in this study, it has been stated as the main issue whether there are similarities and differences between Generation Y and Generation Z concerning their sense of tourism and expectations from the hospitality business, and aimed determination of the reasons why they have chosen the hospitality business why they have attended the tourism activities and frequency of going on holiday based on their gender, status of the education and occupations. In the fisrt part of this study, it is mentioned about the study’s problem, aim, importance, hypothesis, limitedness under the title of introduction. In the second part, it is a mentioned about, which is literature, the industry of tourism and hospitality business, expectations of touristic consumers, the process of purchasing and decision in the tourism, the perception, the generations and the subparts of these ones, in the third part, it is related to the general information of study’s method, in the forth part, it is discussed about the discoveries and comments, as to final part, it takes place the results of study in consideration of the discoveries gained and the suggestions have been improved. In the result of this study, it has been thought that the datas acquired are advisors the way of explaining the choices and the sense of tourism of Generations Y vi and Z from point of the tourism sector, also it has been hoped that it will constitute a basis fort he future studies.