Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTetik, Nuray
dc.contributor.authorÖzdemir, Özcan
dc.date.accessioned2016-08-22T12:59:14Z
dc.date.available2016-08-22T12:59:14Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationÖzdemir, Özcan. Turist rehberlerinde personel güçlendirme uygulamalarının iş doyumuna etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2842
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÜlkenin değişik bölgelerini ziyaret eden yerli ve yabancı turistler, gezebilecekleri yerlere çok fazla aşina olmadıklarından dolayı profesyonel turist rehberlerine ihtiyaç duymaktadırlar. Turist rehberleri, ziyaretçilere daha önce gezmedikleri, görmedikleri ve hatta hakkında bilgi sahibi olmadıkları yerleri anlatmakla ve turistlere tatilleri süresince sorunsuz bir tur sunmakla mükelleftirler. Rehberler gezilen tur programları hakkında turistlere gerekli bilgileri vermek, ülkeyi en iyi şekilde temsil etmek, turizm sektörünün gelişmesine katkı sağlamak adına büyük görevler üstlenmektedirler. Turist rehberleri; ülkeyi ziyaret eden misafirlerin her türlü sorumluluğunu üstlenen liderler, ziyaretçiler ve yerel halk arasında arabulucu olan, kalış sürelerini etkileyerek yerel halkın ekonomisine katkı sağlayan, turistlere ziyaret ettikleri yerleri anlamaları için yardımcı olan, ziyaretçilerin tekrar gelmesini sağlayacak şekilde destinasyonu tanıtan ve misafirperverliği geliştiren elçilerdir. Bu sebepten dolayı iş doyumuna sahip, güçlendirilmiş, alanında uzman rehberler turizm sektörü için çok önemlidir. Çalışma personel güçlendirmenin turist rehberlerinin iş doyum düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma için anket tekniği kullanılmış, katılımcıların verdikleri cevaplar istatistiki analizlerle değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre katılımcıların iş doyum düzeylerinin orta seviyede, personel güçlendirme düzeylerinin ise iyi seviyesine yakın orta düzeyde olduğu anlaşılmaktadır. vii Çalışma beş temel bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde konu ile ilgili problem, amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlamalardan bahsedilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümü ilgili alanyazını içermektedir. Bu bölüm personel güçlendirme, iş doyumu ve turist rehberliğini kapsayan üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırmanın öneminden, evreninden, veri toplama tekniklerinden, veri toplama sürecinden ve verilerin analizinden bahsedilmiştir. Çalışmanın dördüncü kısmı analizlere ilişkin bulgular ve yorumları kapsamaktadır. Araştırmanın son bölümünde konu ile ilgili sonuçlardan bahsedilmiş, konu ile ilgili öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractNative and Foreign tourists who has visit different parts of the country because of not knowing anywhere which they want to see, they need to professional tourist guides. Tourist guides are responsible for a excellent tour to the guests along their holiday who visit the country that they have never seen before, travel and do not have an info, even. Tourist guides take responsibilities to give the needed informations about current tour for tourists, represent their country well and to give advance of the tourism sector in our country. Tourist guides are ambassadors and leaders who have take the whole responsibility of foreigns who visit country, being intercessor between of the visitors and native people, by effecting their accommaditions span and contribute to people economy budget who have settle there, helping the tourist try to explain that they visiting places, advertising the destination to bring back the tourist again and developing the hospitality. The study was prepared to research whether empowerment effective or not on tourist guides job satisfaction. Qestionnaire tecnique was used to research and the questions which given by attendants were evaluated with statistical analysis. According to datum which by taken attendants, tourist guide’s job satisfactions are on average and empowerment levels are medium as much as well enough. The study was made by five main parts. The first part of the study contains problem, purpose, importance, conjecture, restrictions and descriptions. The second ix part of the study interested in literature. This part divided into three sections which is contain empowerment, job satisfaction and tourist guide. The third part of the study, mentioned by importance of research, the universe, the tecniques of collecting data, the process of collecting data and analyses of datum. The fourth part of the study contain findings and comments interested in analyses. The last part of the study was mentioned about the conlusions related with topic and improved suggestions.en_US
dc.description.sponsorshipBu çalışma Balıkesir Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından BAP 2016/121 Kodlu proje ile desteklenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüç
dc.subjectGüçlendirme
dc.subjectİş Doyumu
dc.subjectTurist Rehberliği
dc.subjectTurizm
dc.subjectPower
dc.subjectEmpowerment
dc.subjectJob Satisfaction
dc.subjectTourist Guides
dc.subjectTourism
dc.titleTurist rehberlerinde personel güçlendirme uygulamalarının iş doyumuna etkisien_US
dc.title.alternativeApplications of empowerment on effect to job satisfaction on tourist guidesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster