Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahan, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorÇakır, Ebru Dizman
dc.date.accessioned2016-08-24T12:17:34Z
dc.date.available2016-08-24T12:17:34Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014en
dc.identifier.citationÇakır, Ebru Dizman. 6., 7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programı içeriğinin sarmallık ilişkisinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2860
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 6. 7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programının içeriğinin sarmallık ilişkisini, programı hayata geçiren ve uygulayan öğretmenlerin görüşleri ve program tasarısı açısından değerlendirmektir. Araştırma, nitel bir çalışma olup, görüşme ve doküman incelemesi yolu ile veri toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılı Balıkesir ili merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı şehir ve köy ortaokullarda görev yapan 14 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, iki aşamada toplanmıştır. İlk olarak araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu aracılığı ile çalışma grubunda yer alan öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. İkinci aşamada ise doküman incelemesi gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda verileri analiz etmek için içerik analizi, kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan hareketle öğretmen görüşleri ve program tasarısı açısından 6.,7., ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programı içeriğinin sarmallık ilişkisinin belirli düzeyde var olduğu ancak yeterli olmadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate English language teaching curriculum content of the 6th, 7th and 8th level, from the perspective of the teacher views and currıculum design. Study was carried out in accordance with interview and document analysis that are methods of qualitative research styles. Study group of the research consists of 14 English language teachers working in Turkish Ministry of Education secondary schools in the city center and villages of Balıkesir. Research data was gathered in two dimensions. First dimension was carried out in accordance with interview that is a method of qualitative research styles. Semi- structured interview form, prepared by the researcher, was applied. Second dimension was carried out in accordance with document analysis that is another way of gathering data of qualitative research styles. Data gathered from interview and document analysis was anaylzed with content analysis. According to the results of the study it is found out that, from the perspective of teacher views and curriculum design, 6th, 7th and 8th level of English language curriculum content does not include enough information that was organized according to spiralling learning theories.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce Dersi Öğretim Programı
dc.subjectİçerik Öğesi
dc.subjectSarmal İçerik Düzenleme Yaklaşımı
dc.subjectEnglish Language Teaching Curriculum
dc.subjectContent Element
dc.subjectSpiralling Learning Theory
dc.title6.,7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programı içeriğinin sarmallık ilişkisinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the 6th, 7th and 8th level of English language teaching curriculum content's spiralling relationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster