Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürbüz, Ahmet
dc.contributor.authorAlbayrak, Mete
dc.date.accessioned2016-08-29T06:39:11Z
dc.date.available2016-08-29T06:39:11Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationAlbayrak, Mete. Elektronik ticaretin gelişimi ve internetin tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Salzburg - Ankara örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2925
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada firmaların E-ticaret alanında başarılı olabilmeleri tutarlı stratejiler, yapılar ve sistemler geliştirebilmeleri iç ve dış paydaşlarının çevresindeki değişiklikleri takip edebilmelerine bağlıdır. Mevcut ve potansiyel müşteriler, firmaların dış paydaşları içerisinde sürekli izlenmesi ve araştırılması gereken paydaş grubunu oluştururlar. Bu araştırmada, E-ticaret yapan firma müşterilerinin satın alma karar sürecine yönelik bilimsel temelli yaklaşım ortaya çıkarmak, Avusturya'daki E-ticaret uygulamalarını Türkiye'ye taşımak, Türkiye'deki E-ticaret uygulamalarını Avusturya'ya aktarmak ve E-ticaretin gelişimine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak E-ticarette farklı ülke vatandaşlarının satın alma karar süreci arasında benzerlikler ve farklılıkların ortaya çıkarılması için Ankara/Türkiye ve Salzburg/Avusturya bulunan 16 bayan E-ticaret kullanıcısıyla derinlikli mülakat yönetimi kapsamında görüşülmüştür. Literatür taraması ve uzman görüşü ile oluşturulan görüşme formu çerçevesinde; fiyat uygunluğu, kullanışlılık, erişilebilirlik, hız, rahatlık, kolaylık ve maliyet boyutlarında görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler 15-28 Ağustos 2013 döneminde örneklem gruba uygulanmıştır. Verilerin analizinde, "yüzde", "frekans" ve "içerik analizi" kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, Türkiye ve Avusturya'daki tüketicilerin E-ticaret kullanımları arasındaki benzerlikler, farklıklar tespit edilerek, Türkiye'deki E-ticaretin gelişimine yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn a globalizing world, becoming successful in E-Commerce and improving consistent strategies, structures and systems depends on companies' ability to keep up with their environment. Existing and potential customers are stakeholders that should be consistently followed by companies. This study aimed to reveal a scientific approach toward buying decision process of E-commerce business customers. In this study it also aimed to contribute to E-commerce by linking Australian and Turkish E-Commerce practices. Consistent with the aims of the study, In-depth interviews were conducted with sixteen women participants in order to show differences and similarities between Australian and Turkish peoples' buying decision processes. Survey questionnaire generated through literature review and expert opinions. The topics selected in the interviews were; cheapness, functionality, accessibility, speed, comfortableness, easiness and cost. The interviews conducted between 15 and 28 August 2013. Percentage, Frequencies and content analysis were used to analyze demographic data. According to findings of the study, similarities and differences in E-commerce usage of Turkish and Australian consumers were detected and offered practical suggestions for advancement of E-commerce in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Ticaret
dc.subjectTüketici Davranışı
dc.subjectSatın Alma Kararı
dc.subjectİçerik Analizi
dc.subjectE-Commerce
dc.subjectConsumer Behavior
dc.subjectBuying Decision
dc.subjectContent Analysis
dc.titleElektronik ticaretin gelişimi ve internetin tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Salzburg - Ankara örneğien_US
dc.title.alternativeAdvancement of e-commerce and the effect of internet on consumer buying decision process: Salzburg - Ankara caseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster