Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Bülent
dc.contributor.authorKarakuş, Barış
dc.date.accessioned2016-08-29T08:05:56Z
dc.date.available2016-08-29T08:05:56Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationKarakuş, Barış. Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk tarih paradigması ve Nurettin Topçu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2934
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAntikçağ düşünürleri, felsefe ile tarih kavramlarını birbirine karşıt olarak düşünmüş ve "tarih felsefesi" fikrini baştan reddetmişlerdir. Onlara göre tarih, sürekli değişenin ve rastlantının hüküm sürdüğü bir alan olduğundan, onu, değişmez olan hakikat (logos) ile asla yan yana getirmemişlerdir. Aziz Augustinus zamanı, düz bir çizgi olarak, "İlk Günah'tan Büyük Kurtuluş'a kadar geçen süre" şeklinde tarif etmiş ve yeryüzünde meydana gelen her olayı Tanrı'nın bir planı şeklinde düşünmüştür. Bütün Batı felsefesini tesiri altına alan bu görüş, on dokuzuncu yüzyılda inşa edilen bilimsel tarihin temellerini oluşurmuş ve Antik Yunanlıların döngüsel tarih anlayışından köklü bir kopuş yaşanmıştır. "Çizgisel" olarak ifade edilebilecek bu anlayış, Osmanlı ve Türkiye'deki modern tarihçiliğin anahtar kavramlarından birini teşkil etmiştir. Cumhuriyet ideolojisine sert eleştiriler yönelten ve "modernite muhalifi" olarak adlandırılan Nurettin Topçu da, esas itibariyle ilerlemeci kurguya göre geçmişe yönelmiştir.en_US
dc.description.abstractPhilosophers of Antiquity had seen a contradiction between history and philosophy and rejected the idea of "philosophy of history" in the first place. According to them, since history is the field of continual change and coincidence, it cannot be juxtapose with unchangeable reality. St Augustine defines "time" as a straight line from "the first sin to great salvation" and describes the all incidences in the world as the plans of the God. This idea influenced the Western philosophy very much and became the basis of scientific history built in the nineteenth century, which caused a break away from the understanding of the cyclic history of Ancient Greek. This "linear" thinking of time constituted the key concepts of modern history in the Ottoman Empire and Turkey. Although Nurettin Topçu puts radical criticism against republican regime and is named as "opponent of modernity" he also became the student of progressive understanding of history.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZamanen_US
dc.subjectİlerlemeen_US
dc.subjectDöngüselliken_US
dc.subjectModern Tarihçiliken_US
dc.subjectTarih Felsefesien_US
dc.subjectNurettin Topçuen_US
dc.subjectTimeen_US
dc.subjectProgressionen_US
dc.subjectCircularityen_US
dc.subjectModern Historiographyen_US
dc.subjectPhilosophy of Historyen_US
dc.titleCumhuriyetin ilk yıllarında Türk tarih paradigması ve Nurettin Topçuen_US
dc.title.alternativeThe Turkish history paradigm during the early years of the Republic and Nurettin Topçuen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster