Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakı, Fahri
dc.contributor.authorAltundere, Elif
dc.date.accessioned2016-12-23T06:58:29Z
dc.date.available2016-12-23T06:58:29Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationAltundere, Elif. Risk toplumu bağlamında lise öğrencilerinin sosyal korkuları: Balıkesir örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3031
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractModern dünyanın riskleri bireylerin yaşamının her anında ve her alanında karşılarına çıkabilmektedir. Karşılaştığı her riski önlemek için tedbirler alan gençler kendilerine bir korku kültürü oluşturmaktadırlar. Bu tez, değişen risk algısı, risk toplumu, korku kültürü ve güven kavramları çerçevesinde "sosyal korku"ların çeşitlerini ve gündelik yaşama etkilerini incelemektedir. Balıkesir merkezindeki farklı prestijlerdeki okulların öğrencileri ile yapılan görüşmelerde elde edilen bulgular, araştırmanın literatür çalışması ile birlikte analiz edilmiştir. Fenomenolojik bir metodolojik yaklaşım ile yapılan araştırmada, öğrencilerin seçimlerinde maksimum çeşitlilik örneklemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 24'ü kız, 21'i erkek toplam 45 öğrenci ile görüşülmüştür. Araştırmada veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formları ile derinlemesine görüşme yapılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, lise öğrencilerinin sosyal korkuları "yapısal korkular" ve "koşullu korkular" olarak iki ana gruba ayrılmaktadır. Öğrencilerin sosyal korkularının var olmasında sosyal medyanın çok büyük etkisinin olduğu görülmektedir. Sosyal korkuların öğrencilerin gündelik hayatlarına etkisi özellikle "güven yoksunluğu", "bireyselleşme" ve "sosyal sermayenin yitimi" olarak ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractIndividuals could face with the risks of the modern world in every moment and every aspect of their life. The youth takes some precautions to prevent all these risk, thus constitute a culture of fear. This thesis examines the types of "social fear" and their effects on daily life in the framework of the concepts of changing risk perception, risk society, culture of fear and trust. The findings obtained from the interviews with students of different prestigious high schools in the center of Balıkesir have been analyzed with literature research. This research has been done with phenomenological approach by using maximum variation sampling for selection of students. For this research, 24 female and 21 male students, so 45 students in total, have been interviewed. Research data are collected through in-depth analysis with semi-structured interview forms. The research findings show that social fears of high school students are separated into two main groups as "structural fears" and "conditional fears". Besides, social media seems to be very influential on the existence of their social fear. The effect of social fear on daily lives of students arises especially as "lack of trust", "individualization" and "loss of social capital".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSosyal Korkularen_US
dc.subjectRisk Toplumuen_US
dc.subjectKorku Kültürüen_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectLiseli Gençliken_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.subjectSocial Fearen_US
dc.subjectRisk Societyen_US
dc.subjectCulture of Fearen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectHigh-School Youthen_US
dc.titleRisk toplumu bağlamında lise öğrencilerinin sosyal korkuları: Balıkesir örneğien_US
dc.title.alternativeSocial fear of high school students in risk society: A case study in Balıkesiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster