dc.contributor.advisor | Çivici, Fehmi | |
dc.contributor.author | Güngör, Engin | |
dc.date.accessioned | 2017-01-10T08:31:22Z | |
dc.date.available | 2017-01-10T08:31:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | en |
dc.identifier.citation | Güngör, Engin. Karma lifli betonların özelliklerinin deneysel irdelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3065 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Beton, dünyada tüm yapılarda çok yaygın olarak kullanılan taşıyıcı bir malzemedir. Betonun yapılarda bu denli kullanılmasının ana nedeni basınç dayanımının çok yüksek olmasıdır. Yüksek yapılar, baraj, yol, köprü, tünel gibi özellikli yapılarda betonun basınç dayanımı daha yüksek olması amaçlanır. Son yıllarda akışkanlaştırıcı katkı maddelerinin kullanılmasıyla basınç dayanımı yüksek betonlar üretilmiştir. Ancak artan basınç dayanımıyla birlikte beton süneklik bakımından daha zayıf olmuştur. Betonun bu zayıf özelliğini iyileştirmek için günümüzde lifler kullanılmaktadır. Uygulamada en çok çelik, cam ve polipropilen lifler tercih edilir. Bu çalışmada polipropilen ve çelik lifler üzerine çalışılmıştır. Farklı geometrideki liflerin, farklı kullanım oranlarda betona katılmasıyla lifli beton numunelerinin mekanik özellikleri incelenmiştir. Farklı lifleri birlikte kullanılarak karma (hibrit) lifli betonlar üzerinde de deneyler yapılmıştır. Polipropilen lifli, çelik lifli ve karma lifli betonların yalın betona göre basınç dayanımları, eğilme dayanımları ve tokluk değerleri karşılaştırılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Concrete is a carrier material that widely used in structures all over the world. The main reason of using concrete so much is, it's compressive strength is very high. About high buildings, dams, roads, bridges, tunnels, intended to be have more higher compressive strength of concrete structures. In recent years, high compressive strength of concrete produced with the use of plasticizing additives. But, with the increasing pressure resistance of concrete has been weaker than in terms of ductility. Fibers that are used today in order to improve the weak feature of the concrete. In practice, most of steel, glass, polypropylene fibers are preferred. In this study polypropylene and steel fibers were studied. Fibers with different geometries, different dosages of user participation fibrous concrete, the mechanical properties of concrete samples were examined. With the use of different fibers experiments were conducted about mixed (hybrid) fiber reinforced concrete. Polypropylene and steel fiber concrete were compared with plain concrete about compressive strength, flexural strength and toughness values. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Bilimsel Araştırma Projesi tarafından 2012/ 73 nolu proje ile desteklenmiştir. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Polipropilen Lif | en_US |
dc.subject | Çelik Lif | en_US |
dc.subject | Karma Lif | en_US |
dc.subject | Eğilme Dayanımı | en_US |
dc.subject | Tokluk | en_US |
dc.subject | Polypropylene Fiber | en_US |
dc.subject | Steel Fiber | en_US |
dc.subject | Hybrid Fiber | en_US |
dc.subject | Bending Strength | en_US |
dc.subject | Toughness | en_US |
dc.title | Karma lifli betonların özelliklerinin deneysel irdelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The experimantal investigation of the hybrid fiber concrete’s properties | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |