dc.contributor.advisor | Akgün, Ahmet | |
dc.contributor.author | Birışık, Hasret | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T06:54:22Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T06:54:22Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017 | en |
dc.identifier.citation | Birışık, Hasret. Salnamelere göre Maarif'i Umumiyye Nezareti. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3098 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Tanzimat Dönemi ile birlikte Osmanlı Devleti içerisinde her alanda olduğu gibi Maârif alanında da bir yenilenme dönemi yaşanmıştır. Maârif-i Umûmiyye Nezâreti'nin kurulmasıyla birlikte eğitim-öğretim işleri bir bakanlığa bağlanmış, devlet denetimine geçmiştir. Nitelikli öğretmen yetiştirme konusuna önem verilmiş, ayrıca yeni okullar açılarak bu okulların genel işleyişini anlatan nizamnâmeler yayımlanmıştır. Bu çalışmada h. 1263-1333 (m. 1847-1914) yılları arasında yayımlanmış olan salnâmelerden yararlanarak Maârif-i Umûmiyye Nezâreti'ninkuruluşundan itibaren geçirdiği evreler, eğitim-öğretim kurumlarında meydana gelen değişim ve gelişmelerin hangi aşamalarda gerçekleştiği anlatılmıştır. Okullarda okutulan haftalık ders programları incelenmiş olup gerekli çıkarımlar yapılmıştır. Teşkilat yapısında meydana gelen değişiklikler ve düzenlemeler anlatılarak günümüz Milli Eğitim Bakanlığı'nın teşkilat yapısının oluşumuna ışık tutulmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | With the Tanzimat Era, as well as in every field, there was a renovation in educational field in Ottoman Empire. Just after the foundation of the Maârif-i Umûmiyye Nezâreti ( Ministry of the National Education) all sort of educational activities got connected to this ministry and under the supervision of the State. The importance of education and training of the skilled teachers got greater than before and by opening new schools, the regulations depicting the running of these schools were published. In this very work, under cover of the yearbooks published between the years of 1847 and 1914, it is clearly explained the phases which the Ministry of National Education experienced from the very beginning of its foundation, the process of the educational constitutions' changes and development.The weekly school schedules have carefully been studied and the necessary inferences have been concluded. Explaining the structure of the Ministry, it is sincerely aimed to shed light to the formation of the structural organization of the Ministry of the National Education. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Osmanlı Devleti | |
dc.subject | Salnâme | |
dc.subject | Maârif | |
dc.subject | Eğitim-Öğretim | |
dc.subject | Ottoman Empire | |
dc.subject | Yearbook | |
dc.subject | Education | |
dc.subject | Education and Training | |
dc.title | Salnamelere göre Maarif'i Umumiyye Nezareti | en_US |
dc.title.alternative | The Ministry of National Education according to the yearbooks | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |