Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkkılıç, Mehmet Emin
dc.contributor.authorAlp, Mustafa
dc.date.accessioned2017-08-10T11:22:46Z
dc.date.available2017-08-10T11:22:46Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017en
dc.identifier.citationAlp, Mustafa. Kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerin siyasi tercihleri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3186
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde pazarlama kavramı ticari anlamda kullanımından daha geniş bir anlam ifade etmektedir. Buna göre fikirler ve kişiler de pazarlanabilir. Siyasi kişi ve kurumlar da pazarlama biliminden ve teknolojiden aktif olarak faydalanmaktadır. Bu bağlamda kitle iletişim araçlarının siyasi tercihler üzerindeki etkisinin ölçülmesi önem arz etmektedir. Çalışmanın amacı kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerin politik tercihi üzerindeki etkisini ölçmektir. Bunun için kitle iletişim araçları ölçeğinin değişkenleri televizyon, radyo, gazete/dergi, internet ile davranışsal niyetler ölçeğinin değişkenleri önerme/yönlendirme ve oy verme niyeti arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu amaca ulaşmak için, Balıkesir Üniversitesi öğrencileri arasından kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 404 öğrenci ile yüz yüze anket yöntemiyle bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda kitle iletişim araçlarının önerme/yönlendirme üzerinde etkisi olduğu ancak oy verme niyeti etki etmediği belirlenmiştir. Ayrıca “seçmenlerin aylık harcamaları” ile “kitle iletişim araçları” ve “kullanılan oy sayısı” ile “önerme/yönlendirme” arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları temel alınarak araştırmacılara ve siyasi kişi/kurumlara bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractToday, the concept of marketing is not used in a commercial sense only. Even thoughts and people can be marketed. Politicians as well as institutions actively take advantage of the science of marketing and technology. Therefore, it is crucial that the effects of mass media on political choice have to be measured. The aim of this study is to measure the effects of mass media on young voters’ political choices. For this reason, the relationship between the factors of mass media scale, which are television, radio, magazine/newspaper, internet and the factors of behavioral intentions scale, which are suggestion/guidance and voting behavior have been examined. To achieve this, a face-to-face survey was conducted with 404 students from the University Of Balıkesir who were selected via convenience sampling method. The research has demonstrated that the mass media has an effect on suggestion/guidance but it has no effect on the voting behavior. Moreover, the research has revealed that there are significant differences between “monthly spending” with “mass media usage” and “the number of votes used” with “suggestion/guidance”. Based on the results of the research, researchers, politicians and political institutions have been presented with certain suggestions and recommendations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitikaen_US
dc.subjectSiyaseten_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectKitle İletişimen_US
dc.subjectDavranışsal Niyetleren_US
dc.subjectSeçmen Tercihien_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectMass Mediaen_US
dc.subjectBehavioral Intentionsen_US
dc.subjectVoter Choiceen_US
dc.titleKitle iletişim araçlarının genç seçmenlerin siyasi tercihleri üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of mass media on the preferences of young votersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster