dc.contributor.advisor | Önal, Hakan | |
dc.contributor.author | Küçük, Nazan | |
dc.date.accessioned | 2018-02-19T08:17:36Z | |
dc.date.available | 2018-02-19T08:17:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Küçük, Nazan. Ortaokullarda uygulamalı çevre eğitiminin bilinci üzerine etkisi (Balıkesir örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3262 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Çevre, canlıların içinde bulunduğu ve tüm hayatsal faaliyetlerini sürdürdüğü ortamdır. İnsanların yaşadıkları çevreye olumsuz etkileri, zamanla biriken ve geri dönüşü olmayan çevre sorunlarına yol açmaktadır. Artan nüfus ile birlikte tüketim de artmaktadır. Tüketimin artmasıyla birlikte kaynaklar azalmakta, ülke ekonomisi zarar görmekte bu da geri dönüşümün önemini arttırmaktadır. Çevre probleminin çözümünde en önemli faktör çevre bilincine sahip bireyler yetiştirmektir. Projenin amacı, ortaokul öğrencilerini Balıkesir'deki geri dönüşüm tesislerine, ambalaj atık toplama tesislerine götürerek buralardaki çalışmaların nasıl gerçekleştiğini gözlemleyip uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır. Araştırma survey tipinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Balıkesir İl Merkezindeki ortaokul öğrencileri, örneklemini ise 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde seçilen ortaokullardaki 6.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Hedef grubunu Balıkesir kentindeki dört farklı ortaokulda bulunan 6.sınıftaki 120 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler, konu alanında uzman bir akademisyen ve ilgili sahaların sorumlu çevre mühendisi rehberliğinde katı atık depolama sahası, geri dönüşümlü atıkları ayırma tesisi, atık su arıtma tesisi ile şehrin nirengi noktalarından olan hâkim bir noktadan şehir yerleşim alanı izleme gezilerine katılmıştır. Uygulamalar ders saatleri içerisinde yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı çalışmada, uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan Çevre Eğitimi Testi ve Açık Uçlu Sorulardan oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin, çevre konularında duygusal olarak hassas vi oldukları, ancak çevre bilinci ve korumanın gerektirdiği davranışları yerine getirme konusunda zayıf oldukları kanaatine varılmıştır. Öğrenciler özellikle atık pillerin bertaraf edilmesi ve geri dönüşümlü atıkların ayrıştırılmasını gördüklerinde diğer alanlara göre bu konulara daha fazla ilgi göstermişlerdir. Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından desteklenen bu projenin kapsamı, Balıkesir'deki geri dönüşüm tesislerini, atık ayırma ve toplama tesislerinin tanıtılmasının yanı sıra öğrencide çevre bilinci ve doğa sevgisi oluşturulmasıdır. | en_US |
dc.description.abstract | The environment is a space in which living things have been and continue all their life activity. The negative effects of people cause environmental problems irreversible in their natural surroundings. Growing population increases together with consumption. The consumption decrease together with resources. The country's economies suffer from it. In such a case, recycling becomes more important. The most important factor raise individual with environmental knowledge in the solution of environmental problems. The purpose of this Project provide to learning practical of the students of secondary who are taken Balıkesir's recycling facility, package waste collection facility they observe in here how the actions was done. The research was conducted a type of survey. The universe of research is created by the students in central Balıkesir, The sampling is created by the students 6th grades in secondary schools who was elected. The target group consists of 120 students in 6th grade of four different secondary schools in Balıkesir. The students joined for observe the settlement space of the city as from survey point to the other dominated point the refining waste water facility, the discrimination solid waste facility that which recycling with an expert academician and the environmental engineer guide them away in there. Applications were made within the course hours. In the study in which the screening model was used, a scale consisting of Environmental Education Test and Open-Ended Questionnaire applied before and after the application was used. As a result of the study, it was understood that students were emotionally sensitive in environmental issues, but weak in fulfilling the behaviours required by environmental knowledge and protection. Students are more interested in these issues than the other areas, especially when they see the disposal of batteries and the separation of recyclable waste. Scope of this project supported by Balikesir University Scientific Research Projects Unit, in addition to introducing the recycling facilities, waste sorting and collection facilities in Balikesir, as well as create environmental knowledge and love of nature on the student. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler | |
dc.subject | Çevre Eğitimi | |
dc.subject | Çevre Bilinci | |
dc.subject | Social Studies | |
dc.subject | Environmental Education | |
dc.subject | Environmental Awareness | |
dc.title | Ortaokullarda uygulamalı çevre eğitiminin çevre bilinci üzerine etkisi (Balıkesir örneği) | en_US |
dc.title.alternative | The effect of applied environmental education on environmental awareness in secondary schools (Balikesir province sample) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |