dc.contributor.advisor | Uyangör, Nihat | |
dc.contributor.author | Hamarat, Derya | |
dc.date.accessioned | 2018-04-05T08:12:01Z | |
dc.date.available | 2018-04-05T08:12:01Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.citation | Hamarat, Derya. 2013 okul öncesi eğitim programı ve bu programın uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3298 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin okul öncesi eğitim programına ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Balıkesir il merkezinde bulunan 165 okul öncesi öğretmenine ait veriler 3 bölümden oluşan anket formu ile elde edilmiştir. Anket araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırmanın amacı, problem ve alt problemler, araştırmanın önemi, sayıltılar ve sınırlılıklar yer almaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde ilgili literatür çalışmaları bulunmaktadır. Üçüncü bölümde yer alan verilerin analizinde “SPSS 17.0 for Windows” paket programı kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Veri analizinde t-testi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde analiz sonucu elde edilen bulgulara ve yorumlara yer verilmektedir. Öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, çalıştıkları kurum, yaş, çalıştıkları yaş grubu ve kıdem yılına göre verdikleri yanıtlar arasında bazı maddelerde anlamlı farklar ortaya çıkmış ve fark çıkan maddeler ayrı analiz edilerek farkın kimin lehine olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin mezun oldukları okul türüne ve hizmet içi eğitim alıp almama durumlarına göre verdikleri yanıtlar arasında anlamlı fark bulunmamaktadır. iv Araştırmanın beşinci bölümü olan sonuçlara göre programda yer alan kazanım ve göstergelerin açık, net ve anlaşılır olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte okullardaki fiziksel ortamların uygulama için uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan hizmetiçi eğitimlerin ve öğretmenlerin mezun oldukları okulların öğretmenlerin görüşlerini etkilemediği sonuçları elde edilmiştir. Yapılan çalışmaya göre okul öncesi eğitim programın esnek, işlevsel ve öğrenci merkezli olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the perception of preschool teachers who work in preschool education institutions about preschool education programs. In the research, the survey model is used. All data were collected from 165 preschool teachers who work in Balıkesir via questionnaire which have three parts. The questionnaire was developed by the researcher. In the first part of the research, the aim of research, problems and sub-problems, the importance of research, premises and limitations are stated. Literature reviews takes place in the second part of the research. “SPSS 17.0 for Windows” packaged software was used to analyse the data in the third part. T-tests, Mann Whitney U and Kruskal Wallis test were used for the analysis. Findings obtained through analysis and interpretations are located in the fourth part. Significant difference occurred in some items in terms of teachers’ answers according to their gender, marital status, their work place, age, age group they work with and year of seniority and differential items were analysed separately in order identify the difference that who were on behalf. There was any significant difference in teachers’ answers in terms of the type of school teachers graduated from and the condition whether the teachers got in-service training or not. According to results located in the fifth part of the research, it was determined that educational attainments and indicators in the program are clear and understandable. However, it was reached that physical environments of schools are not appropriate for the implementation of the program. It was obtained that in-service trainings and schools thatteachers graduated from does not affect teachers’ opinions. According to results of this research, 2013 Preschool Education Program is flexible, functional and student-centred. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim | |
dc.subject | Eğitim Programı | |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim Programı | |
dc.subject | Preschool Education | |
dc.subject | Education Program | |
dc.subject | Preschool Education Program | |
dc.title | 2013 okul öncesi eğitim programı ve bu programın uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The review of 2013 preschool education program and teachers’ opinions about its implementation | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |