dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Dönmez, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2018-04-05T09:53:07Z | |
dc.date.available | 2018-04-05T09:53:07Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.citation | Dönmez, Recep Hakan. Olimpiyat geometri soruları ile LYS geometri sorularının bloom taksonomisi ile karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3301 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Eğitim-öğretimin öncelikli görevlerinden birisi Milli Eğitimin hedefleri doğrultusunda öğretim programlarında yer alan istendik davranışları öğrencilere kazandırılmasıdır. Programın ölçme-değerlendirme yaklaşımının tam olarak uygulayabilmesi için öğrenme–öğretme sürecinde gerek biçimlendirme gerekse düzey belirleme amaçlı kullanılacak soruların bilişsel düzeyleri ve hangi zihinsel süreçleri ölçtüğünün ortaya konulması önemlidir. Öğrencilerin bilişsel yeteneklerini sınıflandırmada kullanılan en önemli ölçütlerden birisi Bloom tarafından geliştirilen taksonomidir. Bu çalışma ile şunlar amaçlanmıştır: 2010-2014 yılları arasında yapılan Tubitak Matematik olimpiyatlarında sorulan geometri soruları ile 2010-2014 yılları arasında LYS geometri sorularının bilişsel seviyelerinin yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre değerlendirilmesi ve Fen lisesinde dört şubede okuyan 12.sınıf öğrencilerine seçilen 7si olimpiyat,7si LYS olmak üzere geometri sorularına verdikleri cevapların genel başarı ortalaması ve öğrencilerin bireysel başarılarının saptanması. Bu amaç kapsamında çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. 2010-2014 yılları arasında sorulan 44 olimpiyat sorusu ile 2010-2014 yılları arasında sorulan LYS 150 geometri sorusu konularına göre sınıflandırılmıştır. Soruları Bloom taksonomisine göre sınıflama 3 alan uzmanı tarafından yapılmıştır. LYS geometri sorularının yarısından fazlasının uygulama basamağında çok az kısmının ise analiz basamağında yer aldığı görülmüştür. Diğer yandan Olimpiyat geometri sorularının ise genellikle analiz ve sentez basamağında olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yapılan çalışmada LYS geometri sorularında başarılı oldukları fakat olimpiyat sorularında aynı başarıyı gösteremedikleri tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | One of the prior aims of educational curriculum is to have the students acquire desired behaviours that are in the teaching programs in accordance with the objectives of National Education.In order to apply the evaluation approach properly, it is important to set forth the questions which will be used for both shaping and level determining cognitive levels and which mental processes they evaluate.One of the most important criteria of the students’ cognitive skills that are used in classification is the taxonomy, which was developed by Bloom.In this study it has been arimed to evaluate the cognitive levels of the geometry questions which were asked in Tubitak Mathematics Olympiate and Licence Placement Examination between 2010-2014 accordıng to renewed information and cognitive process dimensions of Bloom Taxonomy and general success average of the answers that 12 th gradestudents in four 12 th classes in Science High School gave to the questions selected 7 from Olympiad and 7 from Licence Placement Examination and to determine the personal success of the students. For this purpose in this study document examination method of qualitative research methods was used.44 olympiad and 150 geometry questions asked between 2010-2014 were classifed according to their contents.The classification of the questions was fulfilled by three field experts in accordance with the Bloom Taxonomy.It has been seen that more than half of the Licence Placemet Examinations (LYS) geometry questions are in the application step and very few of them are in analysis step.On the other hand it has been seen that olympiad geometry questions are generally in analysis and synthesis steps.On the other hand it has been seen that the Olympiad geometry questions are on the analysis and synthesis step.It has also been canfirmed that in the study handled the students are successful in Licence Placement Examination geometry questions but not so successful in olympiad questions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Revive Bloom Taksonomisi | |
dc.subject | Olimpiyat Geometri Soruları | |
dc.subject | LYS Geometri Soruları | |
dc.subject | Geometri | |
dc.subject | Revized Bloom Taxonomy | |
dc.subject | Mathematics Olypiate Questions | |
dc.subject | LYS Questions | |
dc.subject | Geometry | |
dc.title | Olimpiyat geometri soruları ile LYS geometri sorularının bloom taksonomisi ile karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Comparing olympiad geometry questions and licence placement examination (LYS) geometry question with bloom taxonomy | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |