Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzgür, Sami
dc.contributor.authorTaşkın, Nazlı Ruya
dc.date.accessioned2018-09-04T10:02:09Z
dc.date.available2018-09-04T10:02:09Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citationTaşkın, Nazlı Ruya. Biçimlendirici değerlendirme tasarlama etkinliklerinin biyoloji öğretmen adaylarının modern genetik öğrenme progresyonu temelli modern genetik öğrenme progresyonu temelli alan bilgilerine ve pedagojik alan bilgilerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3370
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu doktora tezinin amacı biyoloji öğretmenliği programında son sınıfa devam etmekte olan biyoloji öğretmen adaylarının, modern genetik öğrenme progresyonu çerçevesi temelli alan bilgilerine ve pedagojik alan bilgilerine, biçimlendirici değerlendirme tasarlama döngüsü adımları izlenerek gerçekleştirilen etkinliklerin etkisini incelemektir. Bu bağlamda araştırmanın iki araştırma problemine nicel ve nitel yöntemler kullanılarak yanıt aranmaya çalışılmıştır. 26 son sınıf biyoloji öğretmeninin katıldığı araştırmanın nicel boyutunda çift öntestsontest yarı deneysel desen, nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Biyoloji öğretmen adaylarının modern genetik öğrenme progresyonu temelli alan bilgilerinin etkinlikler öncesindeki ve sonrasındaki durumunun belirlenebilmesi için “Öğrenme Progresyonu Temelli Modern Genetik Değerlendirme Aracı (ÖPD-MG2)”nın Türkçe formu hazırlanmış ve bu formun 224 biyoloji öğretmen adayına uygulanması ile elde edilen verilerin geçerliği ve güvenirliği Rasch Analizi ile gösterilmiştir. Biyoloji öğretmen adaylarının modern genetik öğrenme progresyonu temelli pedagojik alan bilgilerinin belirlenebilmesi için ise yarı-yapılandırılmış görüşmeler, etkinlikler sırasında oluşturulmuş içerik gösterimleri ve biçimlendirici değerlendirme problarından yararlanılmıştır. Son sınıf biyoloji öğretmen adayları ile 8 hafta süresince 4 hazırlık etkinliği ve 6 biçimlendirici değerlendirme tasarlama etkinliği gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular biçimlendirici değerlendirme tasarlama temelli bir sürecin biyoloji öğretmen adaylarının modern genetik alan bilgilerine ve pedagojik alan bilgilerinin doğasına olumlu katkılar sağladığını göstermiştir. Ayrıca, bu doktora tezinin katılımcıları işe koşacak sistematik etkinliklerin geliştirilmesi, etkinlikleri tamamlamak için katılımcılara destek sağlanması, biçimlendirici değerlendirmeleri öğretmenlik hayatlarında nasıl kendileri ve öğrencileri için daha faydalı hale getirebileceklerinin gösterilmesi ve modern genetik konularına öğrenme progresyonu ile daha bütüncül bir açıdan bakmalarının sağlanması yönleri ile modern genetik öğretmen eğitimi çalışmalarına da katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis doctoral dissertation study aims to investigate the effect of formative assessment design activities on senior biology student teachers’ modern genetics learning progression-based content knowledge and pedagogical content knowledge. Within this context, the study tries to answer two research questions using quantitative and qualitative research methods. The participants of the study are 26 senior biology student teachers in an education faculty in Turkey. Double pretestpost- test quasi-experimental design and case study design are used in the quantitative and qualitative dimensions of the study respectively. To investigate senior biology students’ modern genetics learning progression-based content knowledge before and after the activities, “Learning progression-based assessment of modern genetics (LPA-MG) version 2” is adapted to the Turkish language. The Turkish version of the tool is then tested on 224 biology student teachers enrolled in 4 different education faculties in Turkey. Regarding the validity and reliability of data collected from this sample, Rasch Analysis is conducted. In order to track senior biology student teachers’ modern genetics learning progression-based pedagogical content knowledge, semi-constructed pre- and post- interviews, content representations (CoRes) and formative assessment probes created by working groups during the activities are used. In the intervention phase of the study, four preparation activities and six formative assessment design cycle activities are completed with working groups. The findings of the study indicated that formative assessment design cycle activities contributed to senior biology student teachers’ modern genetics learning progression-based content knowledge and to the nature of their pedagogical content knowledge. In addition, this study is thought to contribute modern genetics teacher education studies in some aspects such as the development of systematic activities to set the participants to work and support them to complete the activities, showing them how they might be able to benefit from formative assessments in their future teaching and helping them to grasp a holistic view of modern genetics topics with learning progression framework.en_US
dc.description.sponsorshipBu doktora tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 2017/026 nolu proje ile ve TÜBİTAK BİDEB 2211 Yurtiçi Lisansüstü Burs Programı ile desteklenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiçimlendirici Değerlendirme Tasarlama Döngüsü
dc.subjectÖğrenme Progresyonları
dc.subjectAlan Bilgisi
dc.subjectPedagojik Alan Bilgisi
dc.subjectModern Genetik
dc.subjectFormative Assessment Design Cycle
dc.subjectLearning Progressions
dc.subjectContent Knowledge
dc.subjectPedagogical Content Knowledge
dc.subjectModern Genetics
dc.titleBiçimlendirici değerlendirme tasarlama etkinliklerinin biyoloji öğretmen adaylarının modern genetik öğrenme progresyonu temelli modern genetik öğrenme progresyonu temelli alan bilgilerine ve pedagojik alan bilgilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of formative assessment design activities on biology student teachers' modern genetics learning progression based content knowledge and pedagogical content knowledge
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster