Değişen kahve tüketim alışkanlıkları ve türk kahvesi üzerine bir araştırma
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, kahve tüketim alışkanlıklarını, tüketicilerin özelliklerini incelemek ve tüketicilerin kahve tercihlerini etkileyen en önemli faktörlerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Anketin kolayda örnekleme yoluyla ve yüz yüze uygulandığı araştırmaya 500 kişi katılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, katılımcıların marka kahve tüketiminin daha fazla olduğunu göstermektedir. En çok marka kahve tüketenler, kadınlar, 18-24 yaş grubu, öğrenciler ve 4501 TL ve üzerinde gelire sahip olanlardır. En çok Türk kahvesi tüketenler ise erkekler, 45-54 yaş grubu, esnaflar ve 1500 TL ya da daha az gelire sahip olanlardır. Araştırmabulgularına göre, tüketicilerin kahve tercihini belirleyen en önemli faktörün, kahvenin tadıve sunumu olduğu, bunu makul fiyat, servis kalitesi ve hızı, kahve çeşidinin çok olması,temizlik ve hijyen faktörlerinin izlediği belirlenmiştir The main purpose of this study, is to examine coffee consumption habits and consumer characteristics and to determine that most important factors in terms of consumers
concerning about coffee preferences. To collect data for the study, the survey technique
was used and the questionnaire form. The questionnaire was implemented by face-to-face
based on the convenience sampling including 500 person. Findings from the research show that participants was consumed more brand coffee. Those who consume the most
brand coffee, women, 18-24 age group, students and those who have a income of 4501
TL or more. The men, the 45-54 age group, the tradesmen and the ones who have the
income of 1500 TL or less is consumed that more Turkish coffee. According to the
findings of the study, flavor and presentation of coffee was identified as the most
important attribute when choosing coffee, followed by reasonable price, service quality and speed, having a greater variety of coffee, cleaning and hygiene.