Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü-Doktora Tezleri
Toplam kayıt 238, listelenen: 101-120
-
Küreselleşme sürecinde doğrudan yabancı sermaye yatırımlarının Türk turizm yatırımlarına etkisi.
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Son yıllarda sıkça karşımıza bir olgu olarak çıkan "küreselleşme"; ülke ekonomilerinin dünya ekonomisiyle entegre olmasını, ülkeler arasında coğrafık sınırların ortadan kalkması ve dünyanın tek bir pazarda bütünleşmesini ... -
Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme becerilerine etkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırmanın amacı, farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme başarısına etkisi ile öğrencilerin ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesziliği algıları ile iş üretkenliği düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ve mevsimlik çalışanlar açısından ... -
Yat limanları hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin aidiyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Turizm endüstrisinin her geçen gün büyümesi ile beraber turist davranışları ve beklentilerindeki değişimler, alternatif turizm yaklaşımlarının daha fazla önplana çıkmasına neden olmuştur. Bu araştırma, deniz turizminin ... -
Hizmet hatalarında müşteri katılımının atfetmeye etkisinin duygusal zeka ve içsel kontrol odağı perspektifinden incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, konaklama hizmetlerinde hizmet sunumuna katılan müşterilerin hizmet hatası ile karşılaştıklarında atfetme eğilimlerinin ne olacağının belirlenmesi ve müşteri katılımının atfetmeye etkisinin duygusal zeka ve ... -
Örgütlerde öz yeterlilik algısı ve performans ilişkisinde kişilik profillerinin düzenleyici rolü ve koçluk hizmeti alan çalışanlar üzerine bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İş yerlerinde koçluk uygulamalarının temel amacı çalışan performansını arttırmaktır. Türkiye’de koçluk uygulamalarının kurumlarda henüz yaygınlaşmaması, koçluk araştırmalarının da az kalmasına neden olmuştur. Alan yazındaki ... -
Liderlik tarzları ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki ve bu ilişkiye örgüt kültürünün aracılık etkisi: Bir kamu iktisadi teşekkülü ve bağlı işletmelerinde uygulama
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanları belirli hedefler doğrultusunda ve bu hedefleri gerçekleştirmek için onları harekete geçirme yeteneğinin ve bilgilerinin toplamı olarak tanımlanan liderlik, insanlık tarihi boyunca tüm toplumlarda görülmüştür. ... -
Temettü dağıtımlarının sinyalizasyon etkisi: BİST uygulaması
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada Borsa Ġstanbul’a kayıtlı imalat sanayi ve finansal sektöre ait şirketlerde sinyal teorisinin geçerli olup olmadığını 2006-2018 veri dönemi için araştırılmıştır. Araştırma kapsamında şirketlerin temettü ... -
Beşeri sermaye ekonomik büyüme ilişkisi Türkiye örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Doktora tezinin amacı beşeri sermaye ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi Türkiye özelinde incelemektir. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tezin amacı, sınırları, önemi, varsayımları belirtilmektedir. ... -
Etik tüketimde duygusal belirleyiciler
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kişilerin hayatta kalabilmeleri için, ihtiyaçlarını karşılamak üzere mal veya hizmetleri tüketirken rasyonel davranışlar sergilemeleri beklenir. Fakat, son yıllarda tüketimin varolma sebebi sayıldığı görüşlerin artması, ... -
Amerika Birleşik Devletleri Merkez Bankasının uyguladığı geleneksel olmayan para politikasının Türkiye ekonomisine etkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)FED 2008 finansal krizi sürecinde, ABD finans piyasalarında yaşanan likidite krizini aşmak için para politikası uygulamalarında önemli bir degişime gitmiştir. Çünkü bankalararası para piyasasının işleyişinde yaşanan sorunlar ... -
Kayseri ili yer adları: Kimlik kültür mekan
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yer adları, yapısı itibariyle dilsel bir unsur olup içerisinde bulunduğu topluma ait kültürel değerleri de barındırmaktadır. Yer adına anlam katan kültürel değerler ise belli bir tarihi sürecin sonunda ortaya çıkmaktadır. ... -
Balıkesir kentinde kadınların kamusal mekan kullanımı: Feminist bir perspektif
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada mekânın cinsiyeti ve cinsiyetin mekânı inşası, Balıkesir kenti merkezi iş alanı (MİA) örneğinde incelenmiştir. Feminist epistemolojiye dayanan bu araştırma nitel bir araştırmadır. Veri toplamada gözlem ve ... -
Almanya'da yaşayan Türkler'in Türkiye'ye yönelik tatil tercihlerini etkileyen faktörler
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Son yıllarda tatillerini geçirmek için Türkiye’ye gelen, yurtdışında yaşayan Türkiye vatandaşlarının sayısında sürekli bir artış gözlenmektedir. Özellikle Türkiye’ye yönelik yabancı turist talebinin düştüğü kriz dönemlerinde ... -
Genişletilmiş online alışveriş kabul modeli (GOAKM) ile yerli turistlerin internet üzerinden tatil satınalma davranışlarının belirlenmesi ve kültürün etkisi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler her sektörü olduğu gibi turizm sektörünü de etkilemektedir. Internet tabanlı ürün ve servislerin yaygınlaşmasıyla birlikte tüketiciler klasik alışveriş yöntemlerinden uzaklaşmaya ... -
Etnik restoranların turist davranışlarına etkisi: Berlin’deki Türk restoranlarında bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, etnik restoranlar olarak Berlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların, destinasyonu ziyaret ve yerel yiyecek tüketme davranışlarının değerlendirilmesi ve bu değerlendirmeler neticesinde, bu ... -
Otomotiv sektöründe müşterilerin atfetme eğilimlerinin marka güveni ve müşteri memnuniyeti perspektifinden incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında tüketiciler ile işletmeler arasındaki ilişkiler daha da önem kazanmıştır. Bu bağlamda işletmelerin tüketicilerin zihninde güçlü markalar inşa etmeleri ve onların güvenini kazanmaları ... -
Konaklama işletmelerinin pazarlamasında mobil teknolojinin kullanımı
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, konaklama işletmesi tercihinde bulunurken Elektronik ağızdan ağıza iletişimden (EWOM) tüketicilerin ne düzeyde etkilendiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla çalışma kapsamında tüketicilerinin EWOM ... -
Türkiye Turizm Stratejisi'nde (2023) teşvik edilen ekoturizme katılan yerli turistlerin destinasyon hizmet kalitesine yönelik değerlendirilmeleri (Doğu Karadeniz Bölgesi örneği)
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Hizmet kalitesinin belirlenmesi, özellikle ekoturizm potansiyeline sahip destinasyonlarda hizmet kalitesinin geliştirilmesi için önemli bir başlangıç unsuru olarak ele alınabilir. Bu nedenle, söz konusu hususta hizmet ... -
Aşçıların beş faktör kişilik özellikleri, bireysel inovasyon davranışı ilişkisi: Bursa örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Turistlerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler incelendiğinde daha çok içsel faktörler olduğu bir başka deyişle turistlerin kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörleri kullanarak ve/ya yorumlayarak bir ...