Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYanık, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:14Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3704
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine ait tutum düzeylerinin sahip oldukları bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 11.sınıf öğrencilerinden tesadüfi örneklem metodu ile seçilen toplam 430 öğrenci oluşturmuştur. "Ortaöğretim Öğrencileri için Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılarak elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler hesaplanmış, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların beden eğitimi öğretmenlik mesleğine karşı tutum puan ortalamaları 2.93±0.89 bulunmuştur. Cinsiyet açısından erkek öğrencilerin, okul türü açısından meslek lisesinde öğrenim görenlerin, algılanan aile gelir düzeyi ve algılanan akademik başarısı orta düzey olanların ve hem okul takımı hem de okul dışı spor kulübünde spor yapanların tutum değerlerinin daha yüksek olduğu görülmüştüren_US
dc.description.abstractThe study aims to investigate the level of attitudes of students studying at secondary school towards the profession of physical education teaching based on several variables. This research was designed with screening model. The study group consisted a total of 430 secondary school students selected by random sampling method among 11th graders studying at the secondary schools located in the Province of Balıkesir, Turkey. The descriptive statistics were calculated and independent-samples t-test and one way analysis of variance (ANOVA) technique was used for the analysis of the data obtained using the "Attitude Scale for the Profession of Physical Education Teaching". According to study findings, the mean attitude scores of the participants towards the profession of physical education teaching was found to be 2.93±0.89. From the stand point of sex at Male students, from the stand point of school in students at labor school, students having the middle level of perceived family income and academic success and both doing sports in school team and athletic club are seen higher in attitude valueen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectTeaching Professionen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlik mesleğine ait tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the attitudes of secondary school students towards the profession of physical education teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage927en_US
dc.identifier.endpage940en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster