Sınıf ortamında argümantasyona dayalı öğrenme ortamının değerlendirilmesi : deneyimli kimya öğretmenleri ile kimya öğretmen adaylarına ilişkin durum çalışması
Künye
Yıldırır, Hasene Esra. Sınıf ortamında argümantasyona dayalı öğrenme ortamının değerlendirilmesi: Deneyimli kimya öğretmenleri ile kimya öğretmen adaylarına ilişkin durum çalışması. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.Özet
Bu çalışmada, kimya derslerinde argümantasyon yöntemini kullanan kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının, argümantasyona dayalı öğrenme ortamlarını tasarlama ve uygulama aşamasındaki deneyimlerinin, yeterliklerinin, öğrencilerin yöntem ile ilgili algılarının ve yöntemin tartışma eğilimlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, ilk önce katılımcıların dersleri gözlemlenmiştir. Daha sonra, argümantasyonun fen sınıflarında nasıl uygulandığını öğretmeye yönelik bir workshop programı gerçekleştirilmiştir. Kimya öğretmenleri argümantasyona dayalı kimya derslerini, okullarında, öğretmen adayları Öğretmenlik Uygulaması dersi uygulamalarını yürüttükleri ortaöğretim okullarında gerçekleştirmişlerdir. Katılımcılarla programın işlerliği, argümantasyona dayalı derslerin hazırlığı ve gerçekleştirdikleri argümantasyona dayalı kimya dersleriyle ilgili ikili görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Derslere katılan öğrencilere, argümantasyona dayalı dersler hakkında algılarını ve bu derslerin tartışma eğilimlerine etkisini öğrenmek amacıyla iki anket uygulanmıştır. Ayrıca dersler video kamera ile ikili görüşmelerde ses kayıt cihazıyla ile kaydedilmiştir. Derslerin analizi için araştırmacılar tarafından geliştirilen ve alanyazından alınan iki gözlem formu kullanılmıştır. Öğrenci görüş anketinin ve ikili görüşmelerin analizinde, betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Görüş anketinin analizi NVivo 9 programı ile "Tartışma anketinin" analizi SPSS 13 programı ile yapılmıştır. Çalışma sonunda, kimya öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının argümantasyona dayalı kimya derslerinin hazırlığı ve gerçekleştirilmesinde bazı aşamalarda zorlandıkları belirlenmiştir. Katılımcılar, argümantasyonun öğrencilerin bilimsel bilgiyi sorgulama ve bilimsel tartışmayı öğrenerek kendilerine güvenmelerini sağlaması nedeniyle faydalı olduğunu; ancak programı yetiştirme, öğrencilerin bilgi eksiklikleri, sınıfların kalabalık olması ve zaman sıkıntısı gibi olumsuzluklar nedeniyle kullanımının zor olduğunu vurgulamışlardır. Ayrıca, argümantasyona dayalı kimya derslerinin, öğrencilerin tartışma eğilimlerini arttırdığı, kimyaya karşı olumlu yönde tutum geliştirmelerini sağladığı ve öğrencilerin genelde argümantasyona dayalı öğrenme ortamlarında bulunmaktan zevk aldıkları belirlenmiştir. Sonuçlar ışığında, bu tarz öğrenme ortamlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur. In this study, it was aimed to determine the competences and the experiences of experienced and prospective chemistry teachers who use argumentation in the stages of designing and implementing learning environments based on argumentation, students' perceptions about the argumentation and the effect of method on students' argumentativeness. First, the participants' lessons have been observed for obtaining data about how they teach their class. Then the participants have been given a workshop to teach how to implement argumentation in science classes. The chemistry teachers have implemented chemistry lessons based on argumentation in their classes while the prospective chemistry teachers have implemented the lessons as a requirement for their Teaching Practice course. Interviews has been maintained with the participants about the lessons they implement, functioning of the program, and the preparations of the lessons based on argumentation. Two surveys have been implemented with the participating students to understand their perceptions about lessons based on argumentation and the effect of the lessons on their argumentativeness. Lessons were recorded with a video camera and semi-structured interviews were recorded with a type recorder. Two observation forms have been used for the observation of the lessons. The first observation form has been developed by the researcher while the second one has been taken from the literature. For the analyses of the student opinion surveys and interviews, descriptive and content analyses have been applied. "Student opinion survey" has been analysed by using a computerized qualitative analysis programme named Nvivo 9. "Argumentative survey" has been analysed by using SPSS 13 programme. At the end of the study, it was determined that the chemistry teachers and the chemistry prospective teachers had difficulties at some stages of preparation and implementation of chemistry lessons based on argumentation. Participants have emphasized that argumentation is useful for providing students self-confidence by learning argumentation and by questioning scientific knowledge; but problems such as completing program, students' knowledge deficiencies, crowded classes and time shortage make the method difficult to implement. Also, it was determined that the chemistry lessons based on argumentation have raised students' argumentative tendencies, helped them develop a positive attitude toward chemistry. Students generally have enjoyed being in the learning environments based on argumentation. In the light of the results, recommendations are made about this kind of learning environment.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Development of UV-Vis spectrophotometric method for rapid nickel determination in original oil matrix
Tokay, Feyzullah (2017)A novel method for the determination of nickel in edible oils was proposed. The suggested procedure was on the basis of complexation of N, N’- bis(4-methoxysalicylidene) ethylenediamine and nickel in oily media and UVVisible ... -
An application of soft Set and fuzzy soft Set theories to stock management
Taş, Nihal; Özgür, Nihal Yılmaz; Demir, Pelin (2017)We give a new application of both notions of a soft set and of a fuzzy soft set to the effective management of stock-out situation. We construct a model to track the remaining raw materials in stock at the end of the first ... -
Preconcentration of Copper(II) and Iron(III) from natural waters using a C18-silica packed mini-column and their determination by FAAS
Karadaş, Cennet (2017)In the present study, a new solid phase extraction method was developed for simultaneous preconcentration of copper(II) and iron(III) ions from natural waters. The analytes were first complexed with 4- aminoantipyrine at ...