Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgün, Sibel
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:19Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-0758
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3770
dc.description.abstractGİRİŞ ve AMAÇ: Sağlık okuryazarlığı (SOY), kişilerin bilinçli sağlık kararları vermek için gerekli sağlık bilgi ve hizmetlerini anlama, edinme ve işleme kapasitesinin derecesidir. Araştırma Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeyini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapıldı YÖNTEM ve GEREÇLER: Tanımlayıcı tipte planlanan araştırmanın evrenini, Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Sağlık Yüksekokulu 2016-2017 yılında hemşirelik ve ebelik bölümünde eğitim gören 1058 öğrenci oluşturdu. Örneklemi ise araştırmaya katılmayı kabul eden 718 öğrenci oluşturdu. Veriler, sosyodemografik form ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği uygulanarak toplandı. Verilerin değerlendirmesinde frekans, yüzde, ki-kare testi, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Benferoni testi kullanıldı. BULGULAR: Araştırmada öğrencilerin TSOY-32 ölçeğinin genel puan ortalaması 26.48±16.54 olarak belirlendi. Kız öğrencilerin, ebelik bölümünde eğitimine devam edenlerin, 4. Sınıfların TSOY-32 ölçeği toplam puanlarının fazla olduğu saptandı (p<0.01). Araştırmada öğrencilerin sağlık okuryazarlık düzeyi "sorunlu - sınırlı sağlık okuryazarlığı" olarak belirlendi. TARTIŞMA ve SONUÇ: Sonuç olarak, bu araştırmada öğrencilerin sağlık okuryazarlık düzeyi "sorunlu-sınırlı sağlık okuryazarlığı" olarak bulundu. Öğrencilerin sağlık okuryazarlığını kavrama ve günlük hayatta uygulanım çabalarının desteklenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractINTRODUCTION: Health Literacy (HL) is the degree to which individuals have the capacity to obtain, process, and understand the basic health information and services needed to make informed health decisions.This study aimed to find out the level of health literacy, and factors effecting health literacy among students at the School of Health in Balıkesir University. METHODS: The research was a descriptive study. The universe of the study comprised 1058 nursing and midwifery students studying at the School of Health in Balıkesir University 2016-2017 academic year. The sample consisted of 718 students who accepted to participate in the study. Data was collected by applying the soci-demographic form and healthy life behaviour scale. Frequency, percentage, chisquare, t test and one-way ANOVA and Bonferroni test were used to analyse the results. RESULTS: Mean score of TSOY-32 scale of the students was found as 26.48&plusmn;16.54. Female students, midwifery students and fourth year students had higher TSOY-32 total points (p&lt;0.01). It was found that the students had &quot;problematiclimited health literacy level&quot; DISCUSSION and CONCLUSION: It was shown that students had &quot;problematic-limited health literacy level. Students should be encouraged to understand the health literacy and practice it their daily life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.subjectSağlık Okuryazarlığıen_US
dc.subjectSağlık Okuryazarlık Düzeyien_US
dc.subjectSağlık Yüksekokuluen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectHealth Literacyen_US
dc.subjectHealth Literacy Levelen_US
dc.subjectSchool of Healthen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleSağlık yüksekokulu öğrencilerinde sağlık okuryazarlığıen_US
dc.title.alternativeHealth literacy in school of health studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKocaeli Tıp Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster