Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYakut, Ayşe Didem
dc.contributor.authorİnan, Dilek
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:23Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3829
dc.descriptionYakut, Ayşe Didem (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGünümüz İngiliz tiyatro yazarı Martin Crimp'in tiyatro eserlerinin olay örgüsü, karakter, zaman, mekân ve dil gibi alanlarda okuyucu ve izleyicileri zorlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Crimp'in The Country eserinde dil ve güç ilişkilerini Bourdieu'nun literatüre sağladığı kuramsal terimler aracılığı ile yorumlamaktır. Çalışma, Crimp'in dâhice kullandığı, şiddet, karmaşa ve zalimlik içeren dilini anlamada Bourdieu'nun dil ve güç ilişkileri ile ilgili teorilerinin önemli bir çözüm aracı olduğunu iddia etmektedir. Bourdieu'nun habitus, toplumsal kurumlar, euphemism, sembolik güç gibi kavramları çerçevesinde, karakterlerin karışık, gergin tartışmalarının arkasına gizlenmiş öyküleri ortaya çıkarılmaktadır. Crimp The Country metninde örneklendirdiği gibi diğer eserlerinde de dilin bir iletişim aracı olmadığını hatta gerçeğin ortaya çıkmasını engelleyen bir nesne olduğunu gösterir. Bourdieu ve Crimp dilin güç ilişkilerini belirleyen etkili bir silah olarak kullanıldığını savunuren_US
dc.description.abstractContemporary British playwright Martin Crimp’s plays have been posing vigorous interpretative challenges in various areas of drama such as plot, character, setting and language. The aim of this paper is to explore the relationships between language and power in The Country based on the terminology of Pierre Bourdieu. The paper argues that Bourdieu’s theories on language and power facilitate one’s understanding of Crimp’s ingenious use of language which bears acts of verbal violence, chaos and cruelty. The stories veiled under the characters’ intricate, desperate and tense bursts of utterances and banters can be decoded through Bourdieu’s definitions of habitus, social institution, euphemism and symbolic power. As exemplified in The Country, Crimp believes that language is not a means of communication, on the contrary it functions as a screen preventing truth from resurfacing. Both Bourdieu and Crimp observe that language is used as a strong weapon to organize power relations among the interlocutorsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectMartin Crimpen_US
dc.subjectThe Countryen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectPoweren_US
dc.subjectBourdieuen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectGüçen_US
dc.titleDilin gücü: Martin Crimp’in The Country (Kir) eserini Mourdieu ile okumaken_US
dc.title.alternativeThe power of language: reading Martin Crimp’s the country through Bourdieuen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.endpage288en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster