Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Kudret
dc.contributor.authorGül, Melike
dc.contributor.authorSaatci, Gencay
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:24Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3839
dc.descriptionGül, Kudret (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÜniversitelerin işlevlerini yerine getirebilmesinde üniversite yöneticilerinin sahip olduğu yetkinlikler önemli bir rol oynamaktadır. Çalışmanın ana amacı, akademik yöneticilerin yönetsel yetkinlik algısı önceliklerini belirlemektir. Çalışmanın birinci alt amacı üniversitelerde yaş, akademik unvan, deneyim ve yöneticilik düzeyi açısından yönetsel yetkinliklerde farklılık olup olmadığını belirlemektir. İkinci alt amaç ise Balıkesir ile Uludağ Üniversitesi yöneticileri arasında yönetsel yetkinlikler açısından algı farklılıklarını ortaya çıkarmaktır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar olasılıklı örnekleme yöntemlerinden zümrelere göre (tabakalı) örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Verilerin analizi ise frekans, t-test ve tek yönlü anova testleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada sıralama ölçeği kullanılarak, katılımcıların yönetsel yetkinlik ile ilgili algıları önem derecesine göre beş kategori altında sıralanmıştır. Bulgular yönetsel yetkinlik algısı ile üniversite işlevlerinin etkinliği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Bu bulgudan hareketle, akademisyen yöneticilere yenilikçiliğin itici gücü olan sorun çözme, analitik düşünme, motivasyon, performansa dayalı terfi ve personel gelişimine önem vermeleri önerilmektedir. Ayrıca üniversitelerde teknolojik yeniliklerin gerçekleştirilmesinde ve sosyalleşmede genç yöneticilerin sinerjisinden daha fazla yararlanılması önerilmektediren_US
dc.description.abstractThe competencies of university directors play an important role for universities to perform their functions.The main objective of the study is to determine the priorities of academic administrators' competencies. The first sub-aim of the study is to determine differences in managerial competencies depending on age, academic title, in term of experience and managerial level. The second sub-aim of the study is to detect the differences in managerial competencies between director's perception in the Uludag University and Balikesir University. Questionnairetechniques were used in the data collection. Participants were selected by stratified sampling method. Data were analyzed by frequency, t-test and one way anova tests. In the survey, participants were asked to sort their perceptions about the administrative competence into five categories according to their level of importance. The findings indicate that there is an significant relationship between effectiveness of the university functions and administrative competencies. In accordance to this finding, ıt is proposed that academic administrators should give more importance the driving forces of innovation such as problem-solving, analytical thinking, motivation, performancebased promotion and staff development. In addition, it is recommended that greater use of the young academic's synergy will be more beneficial for technological innovation and socializing in the universitiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectÜniversiteen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectYönetsel Yetkinliken_US
dc.subjectUniversityen_US
dc.subjectUniversity Functionen_US
dc.subjectDirectoren_US
dc.subjectAdministrative Competenceen_US
dc.titleAkademik yöneticilerin yönetsel yetkinlik düzeylerinin araştırılması: Balıkesir ve Bursa'da ampirik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeInvestigation of academic directors' administrative competence level: an emprical study in Balıkesir and Bursaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage283en_US
dc.identifier.endpage301en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster