Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKazoğlu, İbrahim Halil
dc.contributor.authorAydemir, Burhan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:25Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3854
dc.descriptionAydemir, Burhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGerek üretici gerekse tüketici beklentilerinde meydana gelen değişimlere cevap vermek adına "alternatif turizm" başlığı altında farklı tüketici kitlelerine uygun turizm yaklaşımları ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de toplum temelli turizm (TTT) yaklaşımıdır. Çalışma, alternatif turizm modellerinden TTT yaklaşımı ve Halfeti halkının TTT algılamalarını belirlemeye odaklanmıştır. Yerel halk algılamalarını belirlemek için Kibicho'nun geliştirdiği "Toplum Temelli Turizm Algısı Ölçeği" çalışmanın içeriğine uyarlanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak alan araştırması, veri toplama tekniği olarak anket tekniği, araç olarak yapılandırılmış anket ve örneklem yöntemi olarak kolayda örneklem yöntemi uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında örnekleme yüz yüze ve bırak-topla anket toplama tekniği uygulanmıştır. Anket süreci sonrasında 249 anket elde edilmiş, 22 adedi çeşitli sebeplerden elenerek 227 anket üzerinden analizler gerçekleşmiştir. Elde edilen veriler t-Testi, ANOVA ve korelasyon analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda verilerden elde edilen bulgulara göre; ikamet süreleri daha fazla olan bireylerin gelenek ve görenekleri konusunda daha hassas oldukları, turizm faaliyetlerinden dolayı yörenin sosyo-kültürel özelliklerini kaybedeceğini ayrıca gelenek ve göreneklerinin bozulacağını düşünmeleri nedeniyle TTT algılamalarının yörede daha az süredir ikamet edenlere nazaran daha düşük olduğuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractIn the name of fulfilling the emerging changes in either producer or consumer expectations, tourism approaches suited to different consumer mass have emerged under the title of 'alternative tourism'. One of those is CBT. This study has focused on specifying Halfeti public's CBT perception and CBT approach which is one of alternative tourism models. In order to specify local people perceptions, 'Community-based tourism perception scale' which Kibicho developed has been adapted to content of the study. In this survey, field research as data gathering method, questionnaire technique as data gathering technique, structured questionnaire as medium and also convenience sampling method as sample method have been implemented. In the process of gathering datas; sampling technique, face to face meeting technique, drop and pick technique have been implemented. Following the questionnaire process, 249 surveys have been obtained, 22 of those surveys have been eliminated for various reasons and the analyses have been obtained out of 227 surveys. Acquired datas have been subjected to T-Test, ANOVA, and correlation analyses. According to acquired findings following the searches; it has been reached that individuals who have resided in Halfeti for a longer time are more sensitive about customs and traditions because of the fact that they think the region will lose socio-cultural features and moreover customs and traditions will degenerate as a result of tourism activities, they have lower CBT perception compared to people who have resided for shorter time in the regionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectAlternatif Turizmen_US
dc.subjectToplum Temelli Turizmen_US
dc.subjectHalfetien_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectAlternative Tourismen_US
dc.subjectCommunity-Based Tourismen_US
dc.subjectHalfetien_US
dc.titleToplum temelli turizm: Yerel halk algılarını ölçmeye yönelik bir çalışma (Halfeti örneği)en_US
dc.title.alternativeCommunity-based tourism(CBT): A measurement-oriented study of local people perceptions (Halfeti sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster