Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuran, Songül
dc.contributor.authorKaradaş, Ayşe
dc.contributor.authorKadder, Eda
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:25Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3859
dc.descriptionDuran, Songül (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin öfke kontrolleri ile tolerans düzeyleri arasındaki ilişkiyi çeşitli sosyodemografik verilere göre belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Materyal-Metod: Araştırmanın örneklemini, 12.12.14 09.01.2015 tarihleri arasında, Balıkesir Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 424 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri, kişisel bilgi formu ve Tolerans Ölçeği ve Sürekli Öfke-Öfke Tarz Ölçeği (SÖ-ÖTÖ) kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında yüzdelik, ortalama, t testi, One Way Anova analizleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin sürekli öfke düzey puan ortalaması 22.84±5.81, Öfke Tarz Ölçeği'nin kontrol altına alınmış öfke alt boyutunun puan ortalaması 21.38±4.38, dışa vurulmuş öfke alt boyutunun puan ortalaması 16.97±4.51 ve bastırılmış öfke puan ortalamasının 17.44±4.29, tolerans ölçeği puan ortalamasının 64.51± 16.61 görülmüştür.Araştırmaya katılan öğrencilerin Tolerans puanları ve sürekli öfke-öfke tarz puan ortalamalarının yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, baba mesleği, babanın-annenin eğitim düzeyi, evde yaşayan kişi sayısına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan t-testi/One way ANOVA sonucunda istatiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanamamıştır. Öğrencilerin Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği puanları ile Tolerans Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlılık taşıyan ilişkiler bulunmuştur.Sonuçlar: Hemşirelik öğrencileri öfke duygularını yaşayabilmektedir. Hemşirelik öğrencilerinin öfke enerjisini olumlu bir şekilde kullanmaları için rehberlik programlarının düzenlenmesinin gerektiği ve böylece tolerans düzeylerinin de olumlu şekilde etkilenebileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: This study was conducted in order to determine the relationship between anger management and tolerance level of the nursing students according to various sociodemographic data as descriptive.Material-Method: The Study Sample comprised of 424 students that study at Nursing Department of Balıkesir University Health High School between the dates 11/01/201402/26/2015 and accept to participate in the study. Research data was collected via personal information form, Tolerance Scale and Trait Anger and Anger Style Scales. The obtained data was assessed with percentage, average, t test and One Way Anova analysis.Results: The mean value of the trait anger level of students was 22.84±5.81. It was also seen that the mean value of the anger control subscale was 21.38±4.38, the mean value of the anger-out subscale was 16.97±4.51, the mean value of the anger-in subscale was 17.44±4.29 and the mean value of the tolerance scale was 64.51±16.61.Statistically, a significant difference was not detected as a result of t test and one way Anova conducted to determine whether tolerance average scores and Anger Subscale Average Scores of the students particiapting in the study change within the context of age, gender, income level, father's occupation, parents' education level and the number of people living in their house. Statistically significant relationships were found between students' Trait Anger and Anger Expression Scales scores and the Tolerance Scale scores.Conclusion: Nursing students may experience feelings of anger. It is thought that guidance programmes should be established in order to use nursing students' anger energy positively, and that their tolerance levels also can be influenced in a positive way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencisien_US
dc.subjectÖfke Kontrolüen_US
dc.subjectTolerans Düzeyien_US
dc.subjectNursing Studenten_US
dc.subjectAnger Managementen_US
dc.subjectTolerance Levelen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin tolerans düzeyleri ile öfke kontrolleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeRevıew of the relatıonshıp between tolerance level and anger management of the nursıng studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Sağlık Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster