dc.contributor.author | Hamarat, Derya | |
dc.contributor.author | Işıtan, Sonnur | |
dc.contributor.author | Özcan, Ayça | |
dc.contributor.author | Karaşahin, Hafize | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:44Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1301-5265 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4051 | |
dc.description | Hamarat, Derya (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma,4-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının en çok hangi çizgi filmleri izlediklerini ve bu çizgi filmlerin içeriklerinin belirtilen yaş dönemindeki çocukların gelişimleri açısından uygun olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araş- tırmada, içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak için görüşme formu ve kontrol listesi uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 12.0 programında (Statistical Package for Social Sciences) yapılmıştır. Yapılan görüşmelere göre çocuklar tarafından en çok izlenen çizgi filmler Caillou ve Sünger Bob olarak tespit edilmiştir. Yapılan araş- tırma sonucun da; incelenen çizgi filmlerin içerik analizi doğrultusunda Caillou çizgi filminin Sünger Bob göre çocukların yaşantısına daha uygun olduğu ve gelişimlerine daha fazla katkı sağladığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This research was done to idenfity the cartoons that(4-6 year-old) preschool children watched most and whether these cartoons were appropriate for those age group or not. Previous research contetnt analysis method has used. In order to gather data, interviewing forms and control list/checklist were used. All data were analyzed by SPSS 12.0 program. According to meetings done for this research, cartoons named Caillou and Sponge Bob were stated as the most watched cartoons by children. As a result, the cartoon Caillou was determined more appropriate and contributing to children’s developments than Sponge Bob cartoon on terms of contents of cartoons consirdering children’s livings. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim | en_US |
dc.subject | Çizgi Film | en_US |
dc.subject | Kitle İletişim Araçları | en_US |
dc.subject | Preschool Education | en_US |
dc.subject | Cartoon | en_US |
dc.subject | The Mass Media Tools | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarının izledikleri çizgi filmler üzerine bir inceleme: Caillou ve Sünger Bob örneği | en_US |
dc.title.alternative | An assessment on cartoons which are watched by preschoolers: The sample of Caıllou and Sponge Bob | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 33 | en_US |
dc.identifier.startpage | 75 | en_US |
dc.identifier.endpage | 91 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |