Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Melike
dc.contributor.authorBozok, Düriye
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:46Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4070
dc.descriptionGül, Melike (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractSon yıllarda çok yoğun rekabet koşulları altında faaliyet gösteren termal turizm işletmeleri açısından marka değeri yaratmak, rekabet üstünlüğü sağlamanın en önemli araçlarından birisidir. Çalışmanın amacı, termal turizm tesislerinde konaklayan müşterilerin konakladıkları tesis hakkındaki marka değeri algılarının ölçülmesi,marka değeri boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve her bir boyutun diğer bir boyutla olan ilişkisinin ölçülmesidir. Araştırma Balçova destinasyonunda yer alan Balçova Termal Tesisleri'nde konaklayan 216 yerli ve 184 yabancı turist üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen verilere keşifsel (açımlayıcı) faktör analizi ve yol analizi tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda müşteri temelli marka değeri boyutlarının her biri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada termal tesislerde tüketici temelli marka değeri oluşturabilmek için mikro, makro ve akademik düzeyde öneriler geliştirilmiştiren_US
dc.description.abstractCreating customer-based brand equity is one of the most effective tools for achieving competitive advantage in term of thermal tourism businesses that operating under fierce competition in the last years. The aim of the study is to measure customerbased brand equity perception of customers who accommodate in thermal tourism facilities and identify relationship between brand equity dimensions and size with the other dimensions of each. The survey was conducted on 216 domestic and 184 foreign tourists staying at Balcova Thermal Resort which is located in the Balcova Thermal Destination. Exploratory Factor Analysis and Path Analysis was applied the data. Findings show that there are significant and positive relationship between the size of each customer-based brand equity dimensions. In additions, in order to create customer-based brand equity for thermal resorts, some recommendations developed on micro, macro and academic level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMüşteri Temelli Marka Değerien_US
dc.subjectTermal Turizm Tesislerien_US
dc.subjectTuristen_US
dc.subjectBalçovaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectCustomer-Based Brand Equityen_US
dc.subjectThermal Tourism Businessesen_US
dc.subjectTouristen_US
dc.subjectBalcovaen_US
dc.titleMüşteri temelli marka değerinin yaratılması ve termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova termal tesislerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeCreating customer-based brand equity and measuring brand perception of tourists who travel for thermal tourism: Balcova surveyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage432en_US
dc.identifier.endpage456en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster