Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGördük, Yunus Emre
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:49Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-6219
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4099
dc.description.abstractBu makale, tefsirde muhteva ve metot ilişkisini tahlil eden bir incelemeyi konu edinmiştir. Bilindiği gibi genel anlamda âyetlerin ne ifâde ettiğini tespit etme faaliyetine tefsir, bu faaliyeti konu edinen ilim dalına da tefsir ilmi denmektedir. Önceleri Hz. Peygamber ve sahâbeden, âyetlerle ilgili rivâyetlerin aktarımı ve bir araya toplanmasıyla şekillenen tefsir faaliyeti, asırlar geçtikçe aklî çıkarsamaların da yer aldığı eserlerden oluşan zengin bir literatür halini almıştır. Bu çerçevede ortaya çıkan her tefsir ekolü, Kur"ân âyetlerini kendi bakış açısıyla yorumlamaya çalışmıştır. Yaygın bir kanaate göre, âyet hakkında yapılan açıklama yani tefsir faaliyeti, müfessirin tefsirde izlediği metoda göre şekillenmektedir. Bizim kanaatimiz ise yorumlanacak olan âyetin muhtevasının, tefsirde en az izlenen metot kadar hatta çoğu zaman daha fazla etkili olduğu yönündedir. Bu paralelde örnek olarak seçilen İbrâhim Sûresi 24-26. âyetler kronotipolojik perspektifle; tarihsel süreç içinde öne çıkan tefsirler ışığında incelenmiş ve ortaya çıkan sonucun belirttiğimiz fikri teyit eder nitelikte olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis article is the product of a research which is analyzing the relationship between content and method in tafsir. In general, activities made to determine the meanings of the Qur"anic verses are called the tafsir activities and the branch of science that deals with these activities is called "the science of tafsir" (commentary). This activity is primarily consisted of the transmission of narratives about the Qur"an verses from the Prophet Mohammad and his companions. Over the centuries tafsir science has become a rich literature that included the works which involve rational inferences. In this context, emerged schools of tafsir which try to interpret the Qur"anic verses by their own perspectives. According to general opinion, the statements about the Qur"anic verses (tafsir activity) are shaped according to the tafsir method. In our opinion, the content of the Qur"anic verse which interpreted during tafsir activity is effective at least as the interpreting method (tafsir method) or more than that. In this context, 24 to 26 verses of Surah Ibrahim in the Qur"an were selected as examples and these verses have been discussed on the chrono-typological perspective; in the light of important tafsirs (commentaries) in the historical process and the result confirmed the idea which have stated above.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectTefsiren_US
dc.subjectMuhtevaen_US
dc.subjectMetoten_US
dc.subjectİlişkien_US
dc.subjectKronotipolojik Analizen_US
dc.subjectTafsir (İnterpretation of the Qur‟an)en_US
dc.subjectContenten_US
dc.subjectMethoden_US
dc.subjectRelationshipen_US
dc.subjectChrono-Typological Analysisen_US
dc.titleTefsirde muhteva -metot ilişkisi üzerine kronotipolojik bir analiz denemesien_US
dc.title.alternativeAn essay of a chrono-typological analysıs on the relatıonship between method and contentsın interpretation of the qur'anen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster