Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGördük, Yunus Emre
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:53Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1303-295X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4129
dc.description.abstractAllah, Kur'ân-ı Kerîm'de gece-gündüz, Ay, Güneş, incir, zeytin gibi canlı ve cansız birçok varlığa; bunun yanında kıyamet gününe, meleklere, Kur'ân'a ve kendi zâtına kasem etmiştir. Bu kasemler Kur'ân İlimleri literatüründe ????? ?????? Aksâmu'l-Kur'ân" olarak adlandırmaktadır. Kasem ifadesinde kendisi ile kasem edilen şeye ?????? ?? kasemin sebebi olan yani kendisi için kasem edilen şeye ise ?????? ???? denilmektedir. Arap kültüründe yaygın olan bu yemin üslûbu, kendinden sonra gelen ispat veya nefiy cümlelerini tekit unsuru olarak kullanılmaktadır. Allah ilk muhatapları Araplar olan Kur'ân'da, onların yabancı olmadığı bu üslûba da yer vermiştir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, söz konusu yeminlerin gelişi güzel olmayıp bir hikmete binâen yapılmış olduğudur. Bunun ortaya konması da ancak kasem ifadelerinin iki ana umdesi olan el-muksemu bih ve el-muksemu aleyh ilişkisinin incelenmesiyle mümkündür. Bu makalede söz konusu iki unsur örnekler ışığında ele alınmış ve bazı sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the Holy Qur'an, our God has sworn on the persence of a lot like night, day, Moon, Sun, fig, olive as as well as the day of resurrection, the angels, the Qur'an and himself . These swears/aqsam (the plural of the word "qasam" ) have been termed : Aqsamu'l - Qur'an" (swears/aqsam of the Qur'an) in the literature of Qur'anic sciences. Something which has been sworn by himself is called "al-muqsam bih" and something which has been sworn on himself is called "al-muqsam alaih" . In the Arab Culture, aqsam which used wideliy and came before from the meaninful positive and the negative sentences for to confirm them. In the Qur'an God has spoken in this style that is familiar to them. The point to be noted here is that the aqsam are not random , unlike they are in accordance with divine wisdom . To demonstrate this wisdom will be possible by examining the relationship between al-muqsam bih and al-muqsam alaih. Here in this article, two elements of aqsamu'l-Qur'an were discussed in the light of some examples and has tried to reach some conclusions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectKasemen_US
dc.subjectAksâmu’l-Kur’ânen_US
dc.subjectEl-Muksemu Bihen_US
dc.subjectEl-Muksemu Aleyhen_US
dc.subjectİlişkien_US
dc.subjectQasamen_US
dc.subjectAqsamu’l-Qur’anen_US
dc.subjectAl-Muqsam Bihen_US
dc.subjectAl-Muqsam Alaihen_US
dc.subjectRelationshipen_US
dc.titleAksâmu'l-Kur'ân'da "muksem bih" ve "muksem aleyh" ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between "al-muqsamu bih" and "al-muqsamu alaih" in the Aqsamu'l-Qur'anen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster