Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFidan, Yahya
dc.contributor.authorÇöl, Güner
dc.contributor.authorYurtsever, Selçuk
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4253
dc.descriptionÇöl, Güner (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractSon yıllarda dünyada ve Türkiye'de eğitim hizmetlerinde sürekli bir değişimin yaşandığı bilinmektedir. Bu anlamda üniversitelerin öğrenci (müşteri) odaklı hizmet anlayışını benimseyerek; doğru, hızlı, güvenilir, konforlu bir hizmet sunma çabası içine girdikleri görülmektedir. Bu araştırma, eğitim örgütlerinin iç paydaşlarından biri olan öğrencilerin, kurumsal itibara ilişkin yaptıkları değerlendirmeyi analiz edebilmeyi ve bu değerlendirme açısından, bireyler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada kurumsal itibarın ölçümü için Fombrun ve arkadaşları tarafından geliştirilen Kurumsal İtibar Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın ana kütlesi, Karabük Üniversitesi'nde eğitim gören öğrencilerin tamamıdır. Bu ana kütleden örneklem büyüklüğü hesaplanırken, ihtimalli örnekleme yöntemlerinden biri olan "Katmanlı Örnekleme" yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 18.0 sürümünden programından yararlanılmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilere Tek Faktörlü Çoklu Varyans Analizi (MANOVA) uygulanmaktadır. MANOVA analiziyle öğrencilerin demografik ve okul bilgileri dikkate alınarak Karabük Üniversitesi'nin kurumsal itibarı karşılaştırılarak aralarında fark olup olmadığı ölçülmeye çalışılmaktadıren_US
dc.description.abstractIt’s known that there has been a continuous change in the education services both in Turkey and in the world in recent years. In this sense, it has been observed that the universities have adopted a student-oriented (customer-oriented) service mentality and have been in struggle for providing correct, rapid, trustable and comfortable services. This research seeks to analyze the corporate reputation evaluations of students who are the internal stakeholders of educational organizations, and to find out whether there is a difference between individual evaluations of corporate reputation. In this research, the Corporate Reputation Scale developed by Fombrun and his colleagues has been used. The universe of the research is all the students being educated in Karabük University. While sampling from this universe, the Layered-Sampling method which is one of the sampling methods with probability has been used. For the analysis of the data, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) version 18.0 has been used. Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) was applied to the data obtained by questionnaire. MANOVA analysis has been used to check whether there is a difference about the corporate reputation of Karabuk University, considering the demographic and educational information regarding the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.subjectİtibar Katsayısıen_US
dc.subjectKarabük Üniversitesien_US
dc.subjectCorporate Reputationen_US
dc.subjectReputation Coefficienten_US
dc.subjectKarabük Universityen_US
dc.titleKurumsal itibarın ölçülmesi: Karabük üniversitesi’nin kurumsal itibarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesine yönelik bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeMeasurement of corporate reputation: An application of the evaluation of the corporate reputation of Karabuk university by its studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.contributor.departmentErdek Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster