Muhasebe verilerinin işletmelerin stratejik yönetim ve karar alma sürecinde kullanımı ve önemi
Abstract
Bilgi, iletişim ve üretim teknolojilerindeki değişme ve gelişmeler, işletmelerin üretim yapılarını buna bağlı olarak rekabet yapılar ını değiştirmiştir. İşletmeler, rekabetin olağanüstü boyutlara ulaştığı günümüz piyasasında ayakta kalabilmek adına karar alma mekanizmalarını hızlı şekilde hareket ettirerek işletme yapısına ve organizasyona en uygun kararı vermek mecburiyetindedirler. İşletmelerin karar verme mekanizmalarını oluşturan yöneticiler, işletmeleri stratejik açıdan yönetirken ve işletmeye uygun kararları alırken kullandıkları en önemli bilgi kaynağını muhasebe verileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada; muhasebe verileri için “kayıt sistemi” algısını kabul etmeyip, aynı zamanda bu algıya yönetim aracı algısını da ekleyen işletmeler in başarılı olma ve rekabet edebilmede diğer işletmeler in önüne geçebilmesi değerlendirilmiştir. Muhasebe verilerinin sadece kaydedilmesi yerine bu verileri işletmenin stratejik yönetilme sürecinde kararlar almaya çalışılması yolunda kullanmak, işletmelerin en önemli hedefi arasında olmalıdır. Kızışan rekabet ortamında bu hedefe odaklanan işletmeler, hem stratejik açıdan organize şekilde yönetilen hem de işletme geleceğine etki etmesi açısından alınacak kararların sağlıklı olması bakımından rakiplerinden birkaç adım öne geçmeyi başarabileceklerdir. As a result of the changes and developments occured in information, communication and production technologies, production structure and the competitiveness of enterprises have changed. Enterprises that want to survive in today’s market with abnormal levels of competition should move their decision making mechanisms quickly and they should have optimal decision about their busin ess structure and organization. While managers who make up businesses’ decision making mechanisms are administrating businesses strategically and getting the best decision about their own business, accounting datas which were used by managers comprise the most important information resource. In this study, businesses' that refuse “recording system” perception about accounting datas, at the same time add management implement to this perception have been evaluated getting ahead than the other competitors. Ins tead of only recording accounting datas, if businesses use these datas towards business’ strategical management process to make productive decision, they will implement their leading target. Businesses focus on this target in escalating competitive environment. Thus, they will manage to take several advantage than their own competitors perspective of managing strategically and affecting business future.
Source
Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları DergisiIssue
23Collections
- İşletme-Makale Koleksiyonu [104]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3318]