Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdem, Barış
dc.contributor.authorGül, Kudret
dc.contributor.authorGül, Melike
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:30Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4383
dc.descriptionErdem, Barış (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada; pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Örneklem olarak, Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri seçilmiştir. Araştırma verileri, 40 otel işletmesinin üst düzey yöneticilerinden anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Bulgulara göre; pazar yönlülüğün ve inovasyon yönlülüğün, firma performansı ile anlamlı ve pozitif yönlü ilişki içinde oldukları tespit edilmiştir. Pazar yönlülük ve inovasyon yönlülük arasında da anlamlı ve pozitif bir ilişki saptanmıştır. Bununla birlikte beş yıldızlı otel işletmelerinin kendilerini daha fazla inovasyon yönlü; zincir otellerin ise kendilerini daha fazla pazar yönlü gördükleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, relationships between market orientation, innovation orientation and firm performance were researched. As samples, four and five star hotel enterprises in Ankara were selected. Research data were obtained from senior managers of 40 hotel enterprises by using questionnaire technique. According to findings, it was detected that market orientation and innovation orientation have significant and positive oriented relations with firm performance. A significant and positive oriented relation was also identified between market orientation and innovation orientation. However, it was identified that hotel enterprises consider themselves as more innovation oriented while chain hotels do as more market oriented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPazar Yönlülüken_US
dc.subjectİnovasyon Yönlülüken_US
dc.subjectFirma Performansıen_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectMarket Orientationen_US
dc.subjectInnovation Orientationen_US
dc.subjectFirm Performanceen_US
dc.subjectHotel Enterprisesen_US
dc.titlePazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı ilişkisi: Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe relationship between market orientation, innovation orientation and firm performance: A research in four and five star hotels in Ankaraen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okuluen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster