Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSivrikaya, Ahmet Hakan
dc.contributor.authorKaya, Metin
dc.contributor.authorÖzmutlu, İlker
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:37Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4423
dc.descriptionSivrikaya, Ahmet Hakan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretmenlik bölümü öğrencilerinin aile ve arkadaşlardan alınan sosyal destek ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2007-2008 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 190 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, öğrencilerin sosyo- demografik özelliklerini belirleyen kişisel bilgi formu, Pracidona ve Heller (1983) tarafından geliştirilen, Eskin (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan, “Aile (ASD – AL) ve Arkadaşlardan (ASD – AR) Algılanan Sosyal Destek Ölçeği” ve Savaşır ve Şahin (1997) tarafından geliştirilen Problem Çözme Ölçeği (PÇÖ) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi; SPSS 11.5 paket programında yüzdelik, t testi, korelasyon ve varyans analizi kullanılmıştır. Önem düzeyi, 05 olarak alınmıştır. Aile ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek ölçeği ile Problem çözme ölçeğinin puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir (? ASD/AL = -0.304, ? ASD/AR = -0.379, P<0.001). Aileden algılanan sosyal destek ölçeği ile arkadaşlardan algılanan sosyal destek ölçeği arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir (P<0.001).en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the relationship between social support Physical Education and Sports School students perceived from their family and friends and problem-solving skills. This research is a descriptive and analytical research, carried out from October 15 to November 16, 2007. Population of the study consisted of 190 students from 1st, 2nd, 3rd and 4th Grade studying in Department of Physical Education and Sports at School of Physical Education in Atat&uuml;rk University in the academic year 2007-2008. For data collection, the students' socio-demographic characteristics, determining the personal information form, &quot; Perceived Social Support From Family (PSS-FA) and Friends (PSS-FR) Scale #8221; which was developed by Pracidona and Heller (1983) and adapted in Turkish by Eskin (1993); and Problem Solving Scale (PSS) which was developed by Savaşır and Sahin (1997). Percentage, T-Test, Correlation and Variance Analysis of SPSS 11.5 Package Program were used to evaluate the data. Level of importance is accepted 0,05. It has been identified that there is a negative meaningful relationship between the scores of social support scale and problem solving scale perceived from families and friends. It has been determined that there is a positive meaningful relationship between the social support scale perceived from families and the social support scale perceived from friends.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectUniversity Studenten_US
dc.subjectSocial Supporten_US
dc.subjectProblem-Solving Skillsen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencisien_US
dc.subjectSosyal Desteken_US
dc.subjectProblem Çözme Becerisien_US
dc.titleInvestigating the relationship between University students' perceived social supports from family and friends and problem solving skillsen_US
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin aile ve arkadaşlardan algıladıkları sosyal destek ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster