Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Semahat Banu
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:38Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4432
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan araştırmada anket tekniği kullanılmış ve 398 adet anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler istatistik yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinde markalaşmanın (marka farkındalığı, algılanan kalite, marka imajı, marka güveni, marka tutumu ve marka sadakati değişkenlerinin) turistlerin satın alma tercihlerini pozitif yönde etkilediği, algılanan risk boyutunu ise negatif yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Turistlerin satın alma tercihlerinde en fazla etkili olan faktörler sırasıyla marka tutumu, marka sadakati ve marka farkındalığıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the efi'ect of branding on the purchasing preferences of tourists at accommodation enterprises. Towards this end questionnaire technique was used and 398 questionnaires were considered to be evaluated. The data, gathered, analyzed by using statistical methods. As result it is revealed that branding (brad awareness, perceived quality, brand image, brand trust, brand attitude and brand loyalty parameters) has positive ejfect on purchasing preferences of tourists and negative ejfect on the volume of perceived risk. Factors contributing to more on purchasing preferences of tourists, respectively, brand attitude, brand loyalty and brand awareness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.subjectZincir Konaklama İşletmelerien_US
dc.subjectTuristlerin Satın Alma Tercihien_US
dc.subjectAntalyaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectAccommodation Chain Enterprisesen_US
dc.subjectPurchasing Preference of Touristsen_US
dc.subjectAntalyaen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde markalaşmanın turistlerin satın alma tercihleri üzerindeki etkileri: Antalya'daki zincir konaklama işletmelerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe efi'ects of branding on purchasing preferences of tourists at accommodation enterprises: An implementation at chain accommodation enterprises in Antalyaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okuluen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster