Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEren, Müfide Şule
dc.contributor.authorTokgöz, Emrah
dc.contributor.authorGül, Hasan
dc.contributor.authorSaylan, Onur
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:39Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-504X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4439
dc.descriptionSaylan, Onur (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmada pazar odaklılık, öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapısal eşitlik modelinden (YEM) yararlanılmıştır. Araştırmanın ana kütlesini Türkiye’nin Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kullanılabilir durumda 599 adet anket elde edilmiştir. Pazar odaklılık, öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve pazar odaklılığın nitel performans üzerindeki etkisinde, öğrenme odaklılığın ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisinin araştırılması amacıyla oluşturulan modelin sonuçlarına göre; pazar odaklılık değişkeninin öğrenme odaklılık, yenilikçilik ve nitel performans değişkenleri üzerinde anlamlı ve pozitif etkileri vardır. Ayrıca pazar odaklılığın nitel performans üzerindeki etkisinde öğrenme odaklılık ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this research, the relationship among market orientation, learning orientation, innovativeness and qualitative performance is investigated using Structural Equation Model (SEM). Population of this study is the managers of Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) operating in Marmara Region in Turkey. 599 of the questionnaires collected are available within the scope of the research. Subject of the study is to reveal the relations among market orientation, learning orientation, innovativeness, and qualitative performance and to investigate the impact of market orientation on qualitative performance with moderator effects of learning orientation and innovativeness. According to the results of the model, market orientation variable has significant and positive effects on learning orientation, innovativeness and qualitative performance variables. In addition, learning orientation and innovativeness play moderator role in the impact of market orientation on qualitative performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectPazar Odaklılıken_US
dc.subjectÖğrenme Odaklılıken_US
dc.subjectYenilikçiliken_US
dc.subjectNitel Performansen_US
dc.subjectMarket Orientationen_US
dc.subjectLearning Orientationen_US
dc.subjectInnovativenessen_US
dc.subjectQualitative Performanceen_US
dc.titlePazar odakliliğin nitel performans üzerindeki etkisinde öğrenme odaklilik ve yenilikçiliğin düzenleyici etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of market orientation on qualitative performance: Moderating effects of learning orientation and innovativenessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster