Rengin bir grafik tasarım ürünü olarak afişe katkısı: Tarihsel bir inceleme
Abstract
Sanat, var olduğu tarihsel süreç içinde, toplumsal bilincin ve kültürün bir parçası olarak, sanatçının dünyayı görsel yolla algıla- masının bir göstergesi olmuştur. Sanat dalları arasında grafik sanatlar, kitleleri yönlendirmesi, beğenileri etkilemesi ve değiştir- mesi açısından önemli bir yere sahiptir. Belli bir tasarım sürecinin sonunda ortaya çıkan grafik tasarım ürünleri arasında yer alan afiş, iletişim kavramı içinde düşünülmesi gereken, kitlelere plastik sanatlar yoluyla mesaj veren bir araçtır. İyi bir sloganla destek- lenen görsel bir imge; doğru bir renkle desteklenen tipografi veya resimsel bir unsur; görsel bir imge veya tipografi ile destekle- nen renk, bir tasarım ürünü olarak afişin amacına ulaşmasını sağlar. Bu çalışmanın amacı, ortaya çıkışından günümüze, ayrı bir anlatım türü olarak, resmin sınırlarını da zorlayan bir sanat formu olan afişi, bir tasarım elemanı olan renk boyutunda çeşitli örneklerle incelemektir. Bu amaca ulaşma doğrultusunda, farklı toplumların farklı dönemlerinde yetişen, içinde yetiştikleri toplumun sosyal, kültürel, ekonomik ve politik yapılarından etkilenen, afişi temel üretimleri arasında gören tasarımcıların özgün tasarımları değerlendirilmektedir. As a part of social awareness and culture, art has been the sign of artist’s visual perception of the world throughout history. Within the subject field of art, the graphic arts hold an important place in terms of guiding audiences, influ- encing and changing tastes. Poster, which is one of the graphic design products that is created through a certain design process, is an instrument giving message to audiences by way of plastic arts, must be considered within the scope of communication concepts. A visual image supported by a well catch-phrase; a typographic or a pictorial element enriched by accurate colours; colour enhanced by a visual image or typography ensure the poster to achi- eve its goals as a design product. The aim of this study is to examine the poster within the scope of colour concept, as a distinct genre of expression and as an art form pushing the limits of painting from its emergence to the present day. In doing so, various designers’ unique designs have been evaluated, who are brought up in diverse societies in different times; who are influenced by the social, cultural, economical and political values of the societies that they live in; and, who consider the poster as their major products.
Source
Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim DergisiVolume
0Issue
9Collections
- Makale Koleksiyonu [5]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3174]