Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorCeylan, Uğur
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:41Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4450
dc.descriptionAymankuy, Yusuf (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ailelerin tatil satın alma karar sürecinde çocukların ne ölçüde etkili olduklarını tespit etmektir. Ailelerin tatilleri ile ilgili değerlendirme ve satın alma kararlarında çocukların karar sürecine katılımını ve etkisini belirlemeye yönelik olarak Kütahya ‘da Emet Termal Resort Hotel’de konaklama yapan ve en az 1 çocuklu ailelere yönelik anket uygulaması yapılmış, elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda anne ve babanın birlikte çalıştığı ailelerde tatil satın alma karar sürecinde eşlerin etkisinin ortak olduğu, eşlerden sadece birinin çalıştığı ailelerde babanın tatil satın alma karar sürecinde daha etkili olduğu, 13 ve üzeri yaş grubuna dahil çocukların tatil satın alma karar sürecinde aktif katılımlarının bulunduğu, diğer yaş gruplarına (0-5 ve 6-12) dahil çocukların ise bu süreç üzerinde etkilerinin daha sınırlı olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Bununla birlikte çocuklu ailelerde otel seçimi yapılırken otelde çocuklara yönelik aktivitelerin bulunmasının önemli bir değerlendirme kriteri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine how much the children are effective in families #8217; decision-making process of buying souvenirs. In order to determine participation and effect of children in evaluation and purchasing decision of souvenirs, a survey study was conducted with families having at least 1 child and stays at Emet Thermal Resort Hotel in Kütahya and collected data were analyzed by using SPSS 15.0 package program. As a result of the analyses, it was concluded that couples have common effect in process of holiday purchasing when both parents are working; father is effective when only one of the couples work; children who are 13 and above have active participation in purchasing decision process while children in other age groups (0-5 and 6-12) have restricted effect on this process. In addition to this, it was concluded that existence of activities towards children is an important evaluation criteria for families with children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectAile Satın Alma Kararıen_US
dc.subjectÇocukların Etkisien_US
dc.subjectTuristik Ürünen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectPurchasing Decision of Familyen_US
dc.subjectEffect of Childrenen_US
dc.subjectTouristic Producten_US
dc.titleAilelerin turistik ürün satın alma karar sürecinde çocukların rolü (yerli turistler üzerinde bir araştırma)en_US
dc.title.alternativeThe role of children on families decision taking for the purchase of tourism products (a research on native tourists)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okuluen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster