Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVilli, Bilge
dc.contributor.authorKayabaşı, Aydın
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:02Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1306-2174
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4516
dc.descriptionVilli, Bilge (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractKozmetik sektörü dünya ticaretinde önemli paya sahip sektörlerin başında gelmektedir. Özellikle sektörde yer alan işletmelerin ürün derinlikleri ve genişlikleri giderek artmakta ve çeşitlenmektedir. Estetik ve görselliğin önemli unsurlarından kabul edilen kozmetik ürünlerin kullanım amaçları pazarın özelliklerine göre farklılaşmaktadır. Bu farklılaşmadan tüketicilerin kozmetik ürünleri satın alma motifleri de etkilenmektedir. İfade edilen satın alma motiflerinden birisi de dürtüsel satın alma olmaktadır. Dürtüsel satın alma belirli durum, obje ya da zamana göre belirli uyarıcılardan etkilenerek plansız, anlık ve tepkisel satın alımları ifade etmektedir. Yapılan çalışmalarda tüketicilerin önemli kısmının kendilerini dürtüsel satın alıcı olarak gördükleri belirtilmektedir. Bu doğruluda çalışmanın amacını kozmetik ürünlerde kadınların dürtüsel satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin analizi oluşturmaktır. Araştırma nedensel araştırma modelinde kurgulanmıştır. Veriler yapılandırılmış anket aracılığıyla kolayda örnekleme yöntemine göre elde edilmiştir. Elde edilen veriler tek ve çok değişkenli istatistiksel analiz teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulardan mağaza atmosferi dışında, arkadaş çevresi, duygusal durum ve promosyonların dürtüsel satın almayı etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractCosmetics sector is one of the leading sectors which have a significant share in the world trade. Product depth and width of the enterprises in the sector in particular have been increasing and diversifying. The intended uses of the cosmetic product which are considered to be important elements of the aesthetics and visuality vary in accordance with the characteristics of the market. This variation affects buying motives of the consumers for cosmetic products. One of the buying motives mentioned is impulsive buying. Being affected by certain stimulants according to the certain conditions, object or time, impulsive buying expresses unplanned, instant and reactive buying. In the studies conducted, it is stated that considerable part of the consumers regards themselves as impulsive buyers. In this respect, the aim of this study is to conduct analysis of the factors affecting impulsive buying in cosmetic products. The research was formed in the causal research model. Data was obtained according to the convenience sampling method by means of structured survey. The obtained data was analyzed through univariate and multivariate statistical analysis techniques. In accordance with the findings obtained from the research, it was found out that circle of friends, emotional state and promotions except for the shop atmosphere affect impulsive buying.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectKozmetiken_US
dc.subjectDürtüsel Satın Almaen_US
dc.subjectDürtüsel Satın Alma Türlerien_US
dc.subjectCosmeticsen_US
dc.subjectImpulsive Buyingen_US
dc.subjectTypes of Impulsive Buyingen_US
dc.titleKozmetik ürünlerde kadınların dürtüsel satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin analizien_US
dc.title.alternativeAnalysıs of the factors affectıng ımpulsıve buyıng behavıours of women ın cosmetıcsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEkonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster