Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.contributor.authorAlnıaçık, Ümit
dc.contributor.authorKoç, Fatih
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:04Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-099X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4557
dc.descriptionÖzbek, Volkan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractEtik konusu, işletme literatüründe önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bununla birlikte, iş etiği ile algılanan firma değeri arasındaki ilişkileri inceleyen deneysel araştırmaların sayısı oldukça sınırlıdır. Bu araştırmada, adil olmayan iş uygulamalarının, tüketicilerin bir firmaya ilişkin algılamalarını ve niyetlerini ne şekilde etkilediği araştırılmıştır. Bu amaçla, 406 üniversite öğrencisi üzerinde deneysel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Hipotetik bir bankanın müşterilerine davranış şeklini (nötr ve adaletsiz) maniple etmek için kısa bir hikaye kullanılmıştır. Daha sonra, farklı hikayeleri okuyarak farklı bilgiler alan deneklerin (potansiyel banka müşterileri) hikayede yer alan bankanın itibarı ile ilgili algılamalarının ve bu bankadan bankacılık hizmetleri alma niyetlerinin ne şekilde etkilendiği incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda bir bankanın sergilediği adil olmayan davranışlar ile ilgili bilgilendirilen cevaplayıcıların, o bankaya ilişkin itibar algılarının ve o bankadan hizmet alma niyetlerinin olumsuz yönde etkilendiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractEthics has become an attractive research topic in the business literature. However, experimental studies probing the relation between business ethics and perceived firm value are relatively scarce. Accordingly, in this study we examined how unfair business practices affect customers #8217; perceptions about and intentions towards a company. For this aim, we conducted an experimental study on 406 university students. We used an excerpt to manipulate the information about a hypothetical bank #8217;s way of treatment to its customers (neutral vs. unfair). Than, we examined how different types of information do affect prospective customers #8217; evaluations of firm reputation and their intentions to purchase services from the narrated bank. Data analysis revealed that, providing information about unethical business practices of a firm significantly decreased the perceived firm reputation and intentions to purchase services.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Ethicsen_US
dc.subjectPerceived Reputationen_US
dc.subjectPurchase Intentionsen_US
dc.subjectMarketing Ethicsen_US
dc.subjectDeceptive Advertisingen_US
dc.subjectExperimental Methodologyen_US
dc.subjectİş Etiğien_US
dc.subjectAlgılanan İtibaren_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectPazarlama Etiğien_US
dc.subjectYanıltıcı Reklamlaren_US
dc.subjectDeneysel Tasarımen_US
dc.titleThe impact of unfair business practices on bank customers: An experimental studyen_US
dc.title.alternativeAdil olmayan işletme uygulamalarının banka müşterilerinin niyetleri üzerindeki etkisi: Deneysel bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Akademik Bakışen_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Meslek Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2140-2709en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster